Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKE230 |
GENERAL ENGLISH IV |
4 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. FATMA BALTA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste öğrencilerin 4 temel dil yetisini etkili ve eksiksiz bi biçimde kullanmaları hedeflenmektedir. |
İçerik: |
Ders; direct ve indirect questions, present perfect simple ve continuous, passive voice, future forms, real ve hypothetical conditionals, modal verbs future perfect ve continuous, past modals ve relative clauses konularına odaklanacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Okuduğu ve dinlediği üzerine yorum yapar, fikir yürütür |
Düşüncelerini akıcı bir şekilde ifade eder |
Tutarlılığı ve bütünlüğü olan akademik paragraflar ve kişisel denemeler yazar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ünite tarama |
Direct and indirect questions; present perfect simple |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
2 |
Ünite tarama |
Present perfect simple and continuous |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
3 |
Ünite tarama |
Passive voice; narrative tenses |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
4 |
Ünite tarama |
Present and past habits; future forms |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
5 |
Ünite tarama |
Real and hypothetical conditionals |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
6 |
Ünite tarama |
Future perfect and continuous; modal verbs |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
7 |
Ünite tarama |
Quantifiers |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ünite tarama |
Reported Speech |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
10 |
Ünite tarama |
Past and mixed conditionals; -ing form and infinitives |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
11 |
Ünite tarama |
-ing form and infinitives; past modals of deduction |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
12 |
Ünite tarama |
Reporting an incident; relative clauses |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
13 |
Ünite tarama |
Relative clauses; participle clauses |
Anlatım - Okuma - Tartışma |
14 |
Ünite tarama |
Revision |
Anlatım - Tartışma |
15 |
Ünite tarama |
Revision |
Anlatım - Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Change and innovation are welcome.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
3 |
45 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
15 |
3 |
45 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
96 |
|
Genel Toplam |
96 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|