Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE232 | VOCATIONAL ENGLISH II | 4 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DEMET ÖZCAN BİÇİCİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi. |
İçerik: | Haftalık akışta sunulan ana konular aracılığıyla havacılık terimlerinin ve dilinin öğretilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İlgili üniteyi okuma | Miscommunication, Runway Incursion | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
2 | İlgili üniteyi okuma | The airport, airport features, positions on and around the airport, airport hazards, surface operations | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
3 | İlgili üniteyi okuma | Lost | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
4 | İlgili üniteyi okuma | The Aircraft - Components of Aircraft, Describing Positions on an Airframe, Aircraft Movement and Control | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
5 | İlgili üniteyi okuma | Technology | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
6 | İlgili üniteyi okuma | ATIS | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
7 | İlgili üniteyi okuma | Animals | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İlgili üniteyi okuma | Gravity | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
10 | İlgili üniteyi okuma | Basic Flight Instruments, Positions inside and Outside the Aircraft, Aircraft Altitude, Basic Cockpit Instruments | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
11 | İlgili üniteyi okuma | Health - Doctor on Board, Stress, Medical Emergency | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
12 | İlgili üniteyi okuma | Fire - Dangerous Goods Incidents Report, Smoke, On-Board Fire | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
13 | İlgili üniteyi okuma | Meteorology - Microbursts, Airport Distruption, Stormy Approach | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
14 | İlgili üniteyi okuma | Landings - Touchdown, Letting down a VIP, Undercarriage | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
15 | Önceki üniteleri gözden geçirme | Fuel - Aviation and Global Warming, Gimli Glider, Fuel Icing | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aviation English - Henry Emery & Andy Roberts, MacMillan |
Cleared For Takeoff - Liz Mariner, AE Link Publications |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
3 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
3 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
3 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
3 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
5 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
3 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |