TR EN

EMERGENCY PROCEDURES AND MOCK-UP DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SKE236 EMERGENCY PROCEDURES AND MOCK-UP 4 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FEHİM İLHAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Emniyet Kuralları ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.Havacılık faaliyetlerindeki,kabinde olması gereken emniyet prosedürlerine ilişkin konular ele alınmaktadır.Uygulamalar mock up atölyesinde yapılmaktadır.
İçerik: Uçakta duman ve yangın prosedürleri,oksijen,suya ve karaya tahliye kuralları,hayatta kalma ve high jack

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uçakta duman ve yangın yönetimini kavrar.
Uçakta oksijen sistemlerini tanır ve acil durumlarda uygular.
Hayatta kalma yöntemlerini öğrenir.
Uçakta bomba prosedürlerini öğrenir.
High Jack durumunda yapılması gereken uygulamaları bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bölüm Okuma Ders Hakkında kısa bilgiler, Dersin amacı, tanışma Sunum, anlatım soru-cevap
2 Bölüm Okuma Uçakta duman ve yangın prosedürleri Sunum, anlatım soru-cevap
3 Bölüm Okuma Uçakta duman ve yangın prosedürleri Sunum, anlatım soru-cevap
4 Bölüm Okuma oksijen sistemleri Sunum, anlatım soru-cevap
5 Bölüm Okuma oksijen sistemleri Sunum, anlatım soru-cevap
6 Bölüm Okuma oksijen sistemleri Sunum, anlatım soru-cevap
7 Bölüm Okuma Karaya Tahliye kuralları Sunum, anlatım soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Bölüm Okuma Karaya tahliye kuralları Sunum, anlatım soru-cevap
10 Bölüm Okuma Suya tahliye kuralları Sunum, anlatım soru-cevap
11 Bölüm Okuma Suya tahliye kuralları Sunum, anlatım soru-cevap
12 Bölüm Okuma Survival Sunum, anlatım soru-cevap
13 Bölüm Okuma Uçakta bomba Sunum, anlatım soru-cevap
14 Bölüm Okuma High Jack Sunum, anlatım soru-cevap
15 Bölüm Okuma Genel tekrar Sunum, anlatım soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hava yolları El Kitapları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to teamwork
5
2
Identify vocational problems and resolve them effectively
5
3
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
3
4
Develop an awareness for life long learning
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
5
2
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to have knowledge about sectoral issues.
5
2
Manage a process effectively to meet the demands.
2
3
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
5
2
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Change and innovation are welcome.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
5
2
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
4
2
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0