TR EN

HUMAN FACTOR IN AVIATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SHE264 HUMAN FACTOR IN AVIATION 4 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Uçak kaza ve kırımlarında insan hatasını azaltmak, en aza indirmek için emniyet ve güvenliğe bağlı kalınarak, uçuş emniyeti ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olmak ve buna paralel olarak da uçuş emniyeti ile ilgili becerileri geliştirmek.
İçerik: Havacılıkta İnsan faktörlerine giriş,insan performansı ve limitleri,insan psikolojisi,fiziksel çevre,iletişim,insan hataları,çalışma alanında insan hataları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Havacılıkta insan faktörlerini bilir.
İnsan performans ve limitlerini tanımlar.
Havacılık psikolojisini tanımlar.
Performansı etkileyen faktörleri kavrar.
Fiziksel çevreyi kavrar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bölüm Okuma Dersin amacı, içeriğinin tanıtılması ve tanışma Anlatım, sunum, soru -cevap
2 Bölüm Okuma Havacılıkta insan faktörlerine giriş Anlatım, sunum, soru -cevap
3 Bölüm Okuma İnsan Faktörlerinin Temel Kavramları Anlatım, sunum, soru -cevap
4 Bölüm Okuma İnsan Performansı ve Sınırlamalar Anlatım, sunum, soru -cevap
5 Bölüm Okuma Sosyal Psikoloji Anlatım, sunum, soru -cevap
6 Bölüm Okuma Performansı etkileyen faktörler Anlatım, sunum, soru -cevap
7 Bölüm Okuma Performansı etkileyen faktörler Anlatım, sunum, soru -cevap
8 - ARA SINAV -
9 Bölüm Okuma Fiziki çevre Anlatım, sunum, soru -cevap
10 Bölüm Okuma Görevler Anlatım, sunum, soru -cevap
11 Bölüm Okuma İletişim Anlatım, sunum, soru -cevap
12 Bölüm Okuma İnsan Hataları Anlatım, sunum, soru -cevap
13 Bölüm Okuma İnsan Hataları Anlatım, sunum, soru -cevap
14 Bölüm Okuma İşyerindeki Tehlikeler Anlatım, sunum, soru -cevap
15 Bölüm Okuma Genel Tekrar Anlatım, sunum, soru -cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Human Factor Booklets

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to teamwork
4
2
Identify vocational problems and resolve them effectively
4
3
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
2
4
Develop an awareness for life long learning
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
5
2
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to have knowledge about sectoral issues.
5
2
Manage a process effectively to meet the demands.
0
3
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
2
2
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Change and innovation are welcome.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
2
2
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
5
2
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0