Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
IKP214 |
İNSAN KAYNAKLARINDA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
4 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İnsan kaynakları konulu bir araştırma projesinin gerçekleştirilmesi için gereken bilgi ve becerinin kazandırılmasıdır. |
İçerik: |
Bilimsel araştırma evreleri, literatür taraması, analiz yöntemleri ve ilgili paket programlarının kullanılmasıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Bilimsel araştırmanın önemini ifade eder. |
Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini açıklar. |
Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygular |
Literatür tarama çalışması yapar ve raporlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Bilim ve Bilimsel Yöntem, Araştırma, Ölçek Türleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Literatür Taraması |
Anakütle, Örneklem, Değişken, Gözlem |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Literatür Taraması |
Ölçme, Duyarlı Ortalamalar, Berk Ortalamalar |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Literatür Taraması |
Sorgulayıcı Veri Çözümlemesi |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Literatür Taraması |
Olasılık ve Olasılık Dağılımları |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Literatür Taraması |
Nitel Araştırma Yöntemleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Literatür Taraması |
Veri Toplama Araçları, Anket, Deney, Tasarım |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Güven Aralıkları |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Literatür Taraması |
Hipotezlerin Oluşturulması, Hipotez Testleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Literatür Taraması |
Kikare Analizi, Varyans Analizi |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Literatür Taraması |
Korelasyon ve Regresyon |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Literatür Taraması |
Verilerin sunulması, Araştırma Sonuçlarının Raporlanması |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Literatür Taraması |
Bilimsel Araştırma Yöntemlerinin İnsan Kaynakları Alanında Kapsamlı Bir Uygulaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Literatür Taraması |
Final |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Şenesen, Ü.(2014).İstatistik, Sayıların Arkasını Anlamak, İstanbul, Literatür Yayıncılık |
Newbold, P. (2018), işletme ve İktisat için İstatistik, İstanbul, Literatür Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communication Science explains the basic concepts of Human Resources and Communication Sciences associate with the theoretical foundation.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Issues related to their disciplines such as statistics and psychology have theoretical and practical knowledge in human resources solutions uses.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Institutional analyzes, and these requirements in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Human Resources application of modern techniques and tools that are required for selecting and knows how to use effectively.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Existing applications in the field of Human Resources analyze, evaluate and develop applications for their development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Human Resources issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
A specific conceptual model is implemented using modern methods of human resources.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
May carry out work effectively as an individual.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Human Resource Management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
10 |
4 |
40 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
4 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
2 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
104 |
|
Genel Toplam |
104 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|