Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IKP218 | MÜLAKAT TEKNİKLERİ | 4 | 2 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. DUYGU HOBAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Mezun olan öğrencilerin iş hayatında hem görüşülen aday olarak hem de görüşmeci olarak katılacakları mülakat aşamasını başarıyla gerçekleştirmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Mülakat Öncesi, Mülakat Süreci, Mülakat Sonrası Aşamaları ve Soru-Cevap yöntemleriyle süreç ve durum irdelenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bu ders ile,öğrenci; mülakat teknikleri konularında yeterliyi hatırlar. |
Mülakat sürecinde aday ve görüşmeci tarafınının uygulamasını yapar. |
Mülakat tekniklerini analiz eder. |
Mülakat değerlendirme ölçütlerini yaratır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Doğru İşi Bulma Yöntemleri Nelerdir, Mükemmel Bir Özgeçmiş Nasıl Yazılır? | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
2 | Literatür Taraması | Kavramsal Olarak Mülakat; Tanımı, Önemi ve Tarihçesi. Mülakatın Unsurları Nelerdir? | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
3 | Literatür Taraması | Etkin Beden Dili ve İpuçları | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
4 | Literatür Taraması | Mülakatta Erkek ve Kadın Adaylar İçin Dış Görünüş ve Provalar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
5 | Literatür Taraması | Yapılarına, Şekillerine, İçeriklerine ve Amaçlarına Göre Mülakat Çeşitleri | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
6 | Literatür Taraması | Yetkinlik Bazlı Mülakat Örnekleri | Uygulama |
7 | Literatür Taraması | Görüşmecinin ve Görüşülenin Yapması Gereken Hazırlıklar | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Mülakat Süreci | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
10 | Literatür Taraması | Mülakatta Soru Tipleri ve Uygun Yanıtlar | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
11 | Literatür Taraması | İşletmelerde Mülakat Çeşitleri | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
12 | Literatür Taraması | Mülakat Değerlendirme | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
13 | Literatür Taraması | Mülakat ve Etik | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
14 | Literatür Taraması | Mülakatta Soru Tipleri ve Uygun Yanıtlar | Uygulama |
15 | Literatür Taraması | Örnek Mülakat Uygulama (Soru ve Cevap) | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
4857 sayılı İş Kanunu |
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu |
Çetin, C. ve Arslan, M. L. (2019). Mülakat - Teori, Süreç ve İlkeler. İstanbul: Beta Basım Yayın. |
Yaman, H. ve İzgören, A. Ş. (2012). Eyvah! İş Görüşmesi. Ankara: Elma Yayınevi. |
Yıldız, S.(2020). Yetkinlik Bazlı Mülakat Sistemi. İstanbul: Scala Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communication Science explains the basic concepts of Human Resources and Communication Sciences associate with the theoretical foundation.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to their disciplines such as statistics and psychology have theoretical and practical knowledge in human resources solutions uses.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Institutional analyzes, and these requirements in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
|
5 | |||||
2 |
Human Resources application of modern techniques and tools that are required for selecting and knows how to use effectively.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Existing applications in the field of Human Resources analyze, evaluate and develop applications for their development.
|
5 | |||||
2 |
Human Resources issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
|
5 | |||||
3 |
A specific conceptual model is implemented using modern methods of human resources.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
|
5 | |||||
2 |
May carry out work effectively as an individual.
|
5 | |||||
3 |
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
|
5 | |||||
2 |
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
|
4 | |||||
3 |
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Human Resource Management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
|
5 | |||||
2 |
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 60 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |