Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IKP113 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin, İşletmelerde insan kaynakları birimlerinin fonksiyonlarını anlamaları, insan kaynakları planlaması; iş analizi ve tanımları; personel bulma, seçme ve yerleştirme süreci; eğitim; yetiştirme ve geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirme, ücretlendirme ve ödüllendirme, iletişim, motivasyon ve liderlik geliştirme konuları irdelenmek, İnsan Kaynakları Yönetimi alanında ortaya çıkan yeni gelişmeleri, eğilimler hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
İçerik: | İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, iş değerleme ve ücret gibi İK uygulamaları ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki, departmanların işlevleri ve organizasyon içindeki stratejik önemini kavrama becerisini elde eder.- Know (Bloom's 1) |
İnsan kaynakları yönetimi sürecinin niteliği, temel kavramları, işlevleri, başlıca sorunları ve alandaki çağdaş yaklaşımlarla ilgili ayrıntılı bilgi edinir.Know (Bloom's 1) |
İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini, işletmelerde uygulamalarına olanak verecek bilgi, beceri ve yetenekleri araştırır - Research (Bloom's 2) |
Örnek Olay çalışmaları yapma, İnsan Kaynakları sistemleri kurarak,veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi elde eder- Explain (Bloom's 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
2 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Biriminin Örgüt Yapısı ve İnsan Kaynakları Yönetiminin Çevre İle İlişkisi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
3 | Literatür Taraması | İş Analizi ve İş Tasarımı | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
4 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Planlaması | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
5 | Literatür Taraması | İnsan Kaynağı Bulma ve Seçme | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
6 | Literatür Taraması | İnsan Kaynağı Seçimi ve İşe Yerleştirme | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
7 | Literatür Taraması | İşe Alıştırma, Eğitim ve Geliştirme | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Kariyer Geliştirme | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
10 | Literatür Taraması | İş Değerleme ve Ücret Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
11 | Literatür Taraması | Performans Değerlendirme | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
12 | Literatür Taraması | Disiplin | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
13 | Literatür Taraması | Çalışma İlişkileri | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
14 | Literatür Taraması | İş Sağlığı ve Güvenliği | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
15 | Literatür Taraması | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ertürk, M. (2011). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları |
Sadullah, Ö. Z., Uyargil, C. B., Acar, A. C., Özçelik, A. O., Dündar, G., Ataay, İ. D., ... & Tüzüner, V. L. (2015). İnsan kaynakları yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları |
Sabuncuoğlu, Z. (2013). Uygulama Örnekleriyle İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları |
Bingöl, D. (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Beta Basım Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communication Science explains the basic concepts of Human Resources and Communication Sciences associate with the theoretical foundation.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to their disciplines such as statistics and psychology have theoretical and practical knowledge in human resources solutions uses.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Institutional analyzes, and these requirements in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
|
4 | |||||
2 |
Human Resources application of modern techniques and tools that are required for selecting and knows how to use effectively.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Existing applications in the field of Human Resources analyze, evaluate and develop applications for their development.
|
4 | |||||
2 |
Human Resources issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
|
5 | |||||
3 |
A specific conceptual model is implemented using modern methods of human resources.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
|
1 | |||||
2 |
May carry out work effectively as an individual.
|
4 | |||||
3 |
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
|
3 | |||||
2 |
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
|
4 | |||||
3 |
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Human Resource Management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
|
3 | |||||
2 |
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |