Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HLP157 | DEPOLAMA VE STOK YÖNETİMİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EMİNE ÖZTÜRK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Lojistik faaliyetler içerisinde önemli bir yeri olan depo ve envanter kavramları ile ilgili öğrencilere kazanım sağlamak. |
İçerik: | Depolama ve Envanter Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar, Depo Türleri ve Sınıflandırmaları, Deponun Organizasyondaki Rolü ve Önemi, Depo Ekipman ve Araçları, Depolarda Yerleşim Planlaması, Amacı ve Sürece Göre Farklılıkların Analizi, Envanter Yönetimine Giriş, Envanter Kontrol Metotları, Envanter Yönetiminde İşletme İçi Sorunlar, Sipariş Yönetimi: Sipariş Büyüklüğünü ve Sıklığını Hesaplama, Envanter Kontrolünden Etkilenen Maliyet Unsurları, Depo Yönetiminde Bilgi Teknolojileri, Uluslararası Ticarette Depolama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Depo ve depo yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Depo ile ilgili işlem ve süreçleri bilir. |
Depoları farklı kriterlere göre sınıflandırabilir. |
Depo bölümünün işletme içerisindeki yerini bilir. |
Depolama teknolojileri ve başlıca yazılımların özelliklerini öğrenir. |
İşletmelerde envanter bulundurma nedenlerini sıralayabilir. |
Talep tahminlerinin önemini ve talep tahmin yöntemlerini öğrenmiş ve kavramış olur. |
Stokların kaydedilmesi ve kodlanmasını kavrar. |
Stok kontrol yöntemlerini tanıyabilir. |
Emniyet stok düzeyini hesaplayabilir. |
Stok kontrolünde bilgisayarların kullanımını öğrenir. |
İşletme içi hırsızlıkların mahiyetini öğrenir. |
Siparişlerde parti büyüklüğü yöntemlerini ve bunların arasındaki farkları öğrenir. |
Stok kalemlerinin işletmelere ne gibi maliyetler oluşturduğunu anlar. |
Envanter kontrolünden etkilenen maliyet unsurlarını öğrenir. |
Depoların en iyi şekilde tasarlanması için gerekli bilgi ve analizlerin neler olduğunu öğrenir. |
Depolardaki raf sistemleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
Serbest bölgelerdeki depolama faaliyetlerini kavrar ve açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma | Depolama ve Envanter Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
2 | Literatür okuma | Depo Türleri ve Sınıflandırmaları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
3 | Literatür okuma | Deponun Organizasyondaki Rolü ve Önemi | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
4 | Literatür okuma | Depo Ekipman ve Araçları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
5 | Literatür okuma | Depolarda Yerleşim Planlaması, Amacı ve Sürece Göre Farklılıkların Analizi | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
6 | Literatür okuma | Envanter Yönetimine Giriş | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
7 | Literatür okuma | Envanter Kontrol Metotları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Envanter Yönetiminde İşletme İçi Sorunlar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
10 | Literatür okuma | Sipariş Yönetimi: Sipariş Büyüklüğünü ve Sıklığını Hesaplama | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
11 | Literatür okuma | Envanter Kontrolünden Etkilenen Maliyet Unsurları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
12 | Literatür okuma | Depo Yönetiminde Bilgi Teknolojileri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
13 | Literatür okuma | Uluslararası Ticarette Depolama | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
14 | - | Dönem Sonu Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
15 | - | Dönem Sonu Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Depolama ve Envanter Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Ekim 2020. |
Depolama ve Envanter Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, 2020. |
Depolama ve Envanter Yönetimi, Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk Görçün, Beta Basım Yayım, 2. Baskı, 2017. |
Depo Yönetimi, Ten Hompel , Thorsten Schmidt, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014. |
Depolama ve Depo Yönetimi, Doç. Dr. A. Zafer Acar, Yrd. Doç. Dr. Emre Çakmak, 3. Baskı, Ekim 2013. |
Dağıtım Kanalları Planlaması, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. |
Depo ve Dağıtım Merkezleri Yönetimi, Prof. Dr. A. Zafer Acar ve Dr. Öğr. Üyesi Emre Çakmak, UTİKAD, 2018. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
|
||||||
2 |
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
|
||||||
2 |
Gains the ability to use information and communication technology tools.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
|
||||||
2 |
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
|
||||||
2 |
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
|
||||||
2 |
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
||||||
2 |
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
||||||
2 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |