Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP208 |
KÜRESEL LOJİSTİK |
4 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. MUHAMMED ENSAR YALÇIN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders ile öğrencilerin küresel lojistik merkezleri tanıması, güncel bilgiler ile dünyadaki lojistik trafiğine hakim olunması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, küreselleşme kavramı ve küresel lojistiğe genel bakış, lojistik merkez kavramı: tarihsel gelişimi ve temel özellikleri, lojistik merkezlerin organizasyon yapısı ve faaliyetleri, lojistik merkezlerde taşımacılık ve depo yönetimi, lojistik merkezlerin kuruluşu: planlama, tesis yer seçim kararı ve finansal yapılanma modelleri, lojistik performans endeksi, Türkiye’nin durumu ve lojistik merkezlerin lojistik performansa etkisi, entegrasyon kavramı: ulaşım türleri açısından değerlendirilmesi, Küresel Tek Kuşak Tek Yol girişimi: ulaşım ağları ve Türkiye’nin konumu, Trans Avrupa ulaşım ağları ve Pan-Avrupa taşıma koridorları, Amerika ve Uzak Doğu’da lojistik merkezler, Avrupa’da lojistik merkezler ve Avrupa Birliği ulaştırma politikaları, Türkiye’deki lojistik merkezler ve ulaştırma eylem planı konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Lojistik merkez kavramını taşıdığı özellikleri de göz önünde bulundurarak açıklar. (explain) (3) |
Ülkelerin lojistik merkez oluşturma konusunda gelişimlerini takip eder, yorumlar. (interprent) (4) |
Küresel lojistik merkezleri bölgelerine ayırarak, detaylı şekilde listeler. (list) (2) |
Türkiye'nin lojistik merkez olma yolundaki hedeflerini dünyadaki diğer örnekler ile karşılaştırarak yorumlar. (interprent) (4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Notu Okuma |
Küreselleşme Kavramı ve Küresel Lojistiğe Genel Bakış |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Merkez Kavramı: Tarihsel Gelişimi ve Temel Özellikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Merkezlerin Organizasyon Yapısı ve Faaliyetleri |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Merkezlerde Taşımacılık ve Depo Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Merkezlerin Kuruluşu: Planlama, Tesis Yer Seçim Kararı ve Finansal Yapılanma Modelleri |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Performans Endeksi, Türkiye’nin Durumu ve Lojistik Merkezlerin Lojistik Performansa Etkisi |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Sınava Hazırlık Konu Tekrarı |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Entegrasyon Kavramı: Ulaşım Türleri Açısından Değerlendirilmesi |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Küresel Tek Kuşak Tek Yol Girişimi: Ulaşım Ağları ve Türkiye’nin Konumu |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Trans Avrupa Ulaşım Ağları ve Pan-Avrupa Taşıma Koridorları |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Amerika ve Uzak Doğu’da Lojistik Merkezler |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Avrupa’da Lojistik Merkezler ve Avrupa Birliği Ulaştırma Politikaları |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Türkiye’de Lojistik Merkezler ve Ulaştırma Eylem Planı |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
GENEL TEKRAR |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Saygılı, M. ,Erdal, M. (2013). küresel lojistik. 2.Baskı, İstanbul: Dünya Yayıncılık. |
Keskin, H. (2015). lojistik el kitabı - küresel aktörlerin lojistik pratikleri. 1.Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
1 |
13 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
13 |
1 |
13 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
13 |
1 |
13 |
Ödev |
13 |
1 |
13 |
Proje Hazırlama |
13 |
1 |
13 |
Seminer |
4 |
3 |
12 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
87 |
0 |
123 |
|
Genel Toplam |
123 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|