Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LJP153 | DEPOLAMA VE ENVANTER | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EMİNE ÖZTÜRK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Lojistik faaliyetler içerisinde önemli bir yeri olan depo ve envanter kavramları ile ilgili öğrencilere kazanım sağlamak. |
İçerik: | Depolama ve Envanter Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar, Depo Türleri ve Sınıflandırmaları, Deponun Organizasyondaki Rolü ve Önemi, Depo Ekipman ve Araçları, Depolarda Yerleşim Planlaması, Amacı ve Sürece Göre Farklılıkların Analizi, Envanter Yönetimine Giriş, Envanter Kontrol Metotları, Envanter Yönetiminde İşletme İçi Sorunlar, Sipariş Yönetimi: Sipariş Büyüklüğünü ve Sıklığını Hesaplama, Envanter Kontrolünden Etkilenen Maliyet Unsurları, Depo Yönetiminde Bilgi Teknolojileri, Uluslararası Ticarette Depolama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Depo ve depo yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Depo ile ilgili işlem ve süreçleri bilir. |
Depoları farklı kriterlere göre sınıflandırabilir. |
Depo bölümünün işletme içerisindeki yerini bilir. |
Depolama teknolojileri ve başlıca yazılımların özelliklerini öğrenir. |
İşletmelerde envanter bulundurma nedenlerini sıralayabilir. |
Talep tahminlerinin önemini ve talep tahmin yöntemlerini öğrenmiş ve kavramış olur. |
Stokların kaydedilmesi ve kodlanmasını kavrar. |
Stok kontrol yöntemlerini tanıyabilir. |
Emniyet stok düzeyini hesaplayabilir. |
Stok kontrolünde bilgisayarların kullanımını öğrenir. |
İşletme içi hırsızlıkların mahiyetini öğrenir. |
Siparişlerde parti büyüklüğü yöntemlerini ve bunların arasındaki farkları öğrenir. |
Stok kalemlerinin işletmelere ne gibi maliyetler oluşturduğunu anlar. |
Envanter kontrolünden etkilenen maliyet unsurlarını öğrenir. |
Depoların en iyi şekilde tasarlanması için gerekli bilgi ve analizlerin neler olduğunu öğrenir. |
Depolardaki raf sistemleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
Serbest bölgelerdeki depolama faaliyetlerini kavrar ve açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma | Depolama ve Envanter Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
2 | Literatür okuma | Depo Türleri ve Sınıflandırmaları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
3 | Literatür okuma | Deponun Organizasyondaki Rolü ve Önemi | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
4 | Literatür okuma | Depo Ekipman ve Araçları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
5 | Literatür okuma | Depolarda Yerleşim Planlaması, Amacı ve Sürece Göre Farklılıkların Analizi | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
6 | Literatür okuma | Envanter Yönetimine Giriş | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
7 | Literatür okuma | Envanter Kontrol Metotları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Envanter Yönetiminde İşletme İçi Sorunlar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
10 | Literatür okuma | Sipariş Yönetimi: Sipariş Büyüklüğünü ve Sıklığını Hesaplama | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
11 | Literatür okuma | Envanter Kontrolünden Etkilenen Maliyet Unsurları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
12 | Literatür okuma | Depo Yönetiminde Bilgi Teknolojileri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
13 | Literatür okuma | Uluslararası Ticarette Depolama | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
14 | - | Dönem Sonu Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
15 | - | Dönem Sonu Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Depolama ve Envanter Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Ekim 2020. |
Depolama ve Envanter Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, 2020. |
Depolama ve Envanter Yönetimi, Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk Görçün, Beta Basım Yayım, 2. Baskı, 2017. |
Depo Yönetimi, Ten Hompel , Thorsten Schmidt, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014. |
Depolama ve Depo Yönetimi, Doç. Dr. A. Zafer Acar, Yrd. Doç. Dr. Emre Çakmak, 3. Baskı, Ekim 2013. |
Dağıtım Kanalları Planlaması, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. |
Depo ve Dağıtım Merkezleri Yönetimi, Prof. Dr. A. Zafer Acar ve Dr. Öğr. Üyesi Emre Çakmak, UTİKAD, 2018. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
4 | |||||
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
5 | |||||
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
4 | |||||
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
5 | |||||
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
4 | |||||
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
4 | |||||
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
1 | |||||
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
4 | |||||
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |