TR EN

MATEMATİK II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MAT154 MATEMATİK II 2 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İZZET YAVUZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 1. Matematik 2 dersi ile beraber meslek derslerinde ve alanında ileri matematik hesaplamalarını yapabilmesini sağlamak. 2. Matematiksel düşünme becerisini geliştirmek. 3. Matematiksel modelleme yaparak problem çözme becerisini geliştirmek.
İçerik: Fonksiyonlar, Logaritma, Trigonometri, Matris, Determinant, Limit, Süreklilik, Türev ve Türev Uygulamaları, İntegral ve İntegral Uygulamaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar.
Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamalarını yapar.
Geometrik alan ve hacim hesaplamalarını yapar.
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir.
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
Soyut düşünme yeteneğini kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 -- Fonksiyonlar 1 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
2 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Fonksiyonlar 2 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
3 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Logaritma Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
4 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Trigonometri 1 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
5 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Trigonometri 2 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
6 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Trigonometri 3 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
7 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Matris Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
8 - ARA SINAV -
9 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Determinant Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
10 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Limit ve Süreklilik Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
11 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Türev Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
12 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Türev Uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
13 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. İntegral Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
14 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. İntegral Uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme
15 - Genel Tekrar Soru-Cevap, Problem çözme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Temel Matematik, Mustafa BALCI, Palme Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2016.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Having and employing fundamental field concepts
2
Understanding and interpreting field-related problems
3
Generating and implementing solutions to field-related problems
4
Following developments in the field and being aware of lifelong learning
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mastery and effective application of information technologies
2
Capability to work independently and/or in groups
3
Possibility of putting knowledge into practice
4
Capability to apply knowledge within the context of social responsibility awareness
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have knowledge about low voltage network and its components
2
To have knowledge about the structure and working principle of analog and digital electrical measuring instruments and to be able to use them.
3
To be an individual who knows, internalizes and uses Atatürk's principles and reforms in his life.
4
Designing electrical and electronic circuits with drawing and simulation programs
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To recognize the circuit elements used in direct and alternating current and to make circuit solutions.
2
To have information about the production of electrical energy, to know the elements used in transmission and distribution networks.
3
To be able to perform maintenance, repair and installation of electrical devices and systems.
4
To have information about the structure, working principle, winding shapes and circuit connections of electrical machines.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using Turkish effectively in daily and professional fields.
2
Knowledge of the operating system, basic office software, and computer hardware is required.
3
To have sufficient mathematical knowledge to analyze in the professional field
4
Understanding the fundamental concepts and elements of automatic control systems, as well as the ability to program PLC systems
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Understanding the structure and operation of fundamental electronic elements. To be familiar with power electronics components and usage features. To understand the fundamentals of logic circuits and to design digital circuits.
2
To understand fundamental physics concepts and basic electrical circuit solutions
3
Knowledge of weak current, strong current, lightning, fire, and security systems is required, as is the ability to draw electrical installation plans and understand and perform contracting and exploration work on electrical installations.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrate the ability to conduct advanced work independently using learning-to-learn skills and critical thinking.
2
The ability to generate engineering solutions, particularly with regard to their impact on global and societal health, safety, and environmental issues.
3
Capability to plan and manage professional development activities for employees under his/her supervision
4
Informing expert and non-expert audiences about issues in their field, as well as being able to clearly communicate their thoughts, problems, and solution methods in written and oral form.
5
Developing the ability to act independently, take initiative, be creative, and engage in lifelong learning
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Capable of producing science and technology that will aid in national development
2
Contributing to scientific and technological advancements
3
Ability to think analytically
4
Capability to identify and solve problems
5
Capable of developing R&D projects that meet the needs of the country
6
Have professional ethical values
7
Versatile and well-educated, with the ability to communicate effectively both verbally and in writing

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 2 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0