Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKT254 |
STATİK VE MUKAVEMET |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilere dinamik sistem davranışlarının modellenmesi ve yorumlanmasına ilişkin temel kavramları öğretmek ve bilgisayar ortamında benzetimlerini gerçekleyebilme yeteneği kazandırmaktır. |
İçerik: |
Sistem Dinamiği ve Modellemeye İlişkin Temel Kavramlar, Kompleks Sayılar ve Laplace Transformasyonu, Transfer Fonksiyonları ve Blok Diyagramlar, Mekanik Sistemler, Elektrik ve Elektromekanik Sİstemler, Akışkan Sistemler, Manyetik Sistemler, Doğrusal Olmayan Sistemlerin Doğrusallaştırılması, Sistemlerin Geçici ve Sürekli Hal Cevabı, Frekans Cevabı, Matlab/Simulink Ortamında Benzetim Çalışmaları konularını kapsar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenciler sistem dinamiği ve modellemeye ilişkin temel kavramları öğrenirler. |
Öğrenciler dinamik sistemlere ait frekans ve zaman domeni modelleme tekniklerini öğrenirler |
Öğrenciler temel programlama becerileri dahil olmak üzere dinamik sistemlerin benzetimini gerçekleştirebilirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Sistem Dinamiği ve Modellemeye Giriş |
Anlatım |
2 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Sistem Dinamiği ve Modellemeye Giriş |
Anlatım |
3 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Kompleks Sayılar |
Anlatım |
4 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Kompleks Sayılar |
Anlatım |
5 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Kompleks Sayılar |
Anlatım |
6 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Transfer Fonksiyonları |
Anlatım |
7 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Transfer Fonksiyonları |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Transfer Fonksiyonları |
Anlatım |
10 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Elektrik ve Elektromekanik Sistemler |
Anlatım |
11 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Mekanik Sistemler |
Anlatım |
12 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Elektrik ve Mekanik Sistemlerin Benzeşimi |
Anlatım |
13 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Dinamik Sistemlerin Geçici ve Sürekli Hal Cevabı |
Anlatım |
14 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Dinamik Sistemlerin Geçici ve Sürekli Hal Cevabı |
Anlatım |
15 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Dinamik Sistemlerin Geçici ve Sürekli Hal Cevabı |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Statik-Mukavemet (Skaler Mekanik), Mehmet H. OMURTAG, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2015 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
8 |
16 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|