PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
BİLGİ |
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
2
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
3
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
BİLGİ |
---|
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
2
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
YETKİNLİKLER |
---|
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
Öğrenme Yetkinliği |
---|
1
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
2
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
3
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
4
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
---|
1
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
2
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
---|
1
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
2
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
3
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
1
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
2
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
3
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
4
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
5
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
6
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
7
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
8
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
9
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
10
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
11
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
12
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
13
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
14
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
15
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
BİLGİ | ||
---|---|---|
Kuramsal, Olgusal | ||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Matematik, fen bilimleri ve bu alanların temel mühendislik bilimlerine uygulanması konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir.
Temel mühendislik bölümleriyle ilgili temel kavramlara sahiptir.
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir.
Matematik, fen bilimleri ve bu alanların temel mühendislik bilimlerine uygulanması konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir.
Temel mühendislik bölümleriyle ilgili temel kavramlara sahiptir.
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir.
|
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
BECERİLER | ||
---|---|---|
Bilişsel, Uygulamalı | ||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
Temel mühendislik bakış açısı ile alanında tanımlanan mühendislik problemlerini kavrar ve çözümlerini yapar.
Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Teknik resim yapar.
Algoritmik düşünür.
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, toplanan verilerin sunumu ve temel yorumunu yapar.
Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar.
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır.
Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar.
Temel mühendislik bakış açısı ile alanında tanımlanan mühendislik problemlerini kavrar ve çözümlerini yapar.
Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Teknik resim yapar.
Algoritmik düşünür.
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, toplanan verilerin sunumu ve temel yorumunu yapar.
Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar.
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır.
Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar.
|
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | ||
---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır.
Bireysel olarak veya takımlarda çalışır.
|
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler.
Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
|
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar.
Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta-ileri düzeyde en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır.
Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
|
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.
|
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|