Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKT323 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM |
1 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin, mühendislik ve teknik tasarım süreçlerinde kullanılan bilgisayar destekli tasarım araçlarını etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak. Endüstride yaygın olarak kullanılan CAD yazılımları ile modelleme ve çizim yapabilme becerisi kazandırmak.Üretim süreçlerine yönelik teknik çizimler hazırlama becerisi kazandırmak. |
İçerik: |
CAD'in tarihçesi ve endüstrideki önemi. Teknik resim kuralları ve standartları (ISO, DIN). Çizimlerin teknik standartlara uygun olarak hazırlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenci, CAD yazılımlarının temel arayüzünü, komutlarını ve araçlarını etkin bir şekilde kullanabilir. |
Öğrenci, iki boyutlu (2D) ve üç boyutlu (3D) çizimler oluşturabilir ve tasarım gereksinimlerine uygun projeler geliştirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Bilgisayar Destekli Tasarım Konusunda Temel Kavramlar, AutoCad’e giriş |
Gösterip Yaptırma |
2 |
Ders videoları |
AutoCad ekranının tanıtımı, Durum çubuğunun tanıtımı ve uygulama |
Gösterip Yaptırma |
3 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
4 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
5 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
6 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
7 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
10 |
Ders videoları |
Düzenle komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
11 |
Ders videoları |
Nesne özellikleri araç çubuğunun tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
12 |
Ders videoları |
Ölçülendirme teknikleri |
Gösterip Yaptırma |
13 |
Ders videoları |
Farklı formattaki dosya ve çizimlerin AutoCad ortamına aktarılması |
Gösterip Yaptırma |
14 |
Ders videoları |
Farklı formattaki dosya ve çizimlerin AutoCad ortamına aktarılması |
Gösterip Yaptırma |
15 |
Ders videoları |
Plot ve export özelliklerinin uygulanması |
Gösterip Yaptırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
AUTOCAD EĞİTİM KİTABI, M.Şamil Demiryürek. Kodlab |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
8 |
2 |
16 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Ödev |
10 |
1 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
13 |
13 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
TOPLAM |
48 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|