Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKT251 |
MEKATRONİK SİSTEM TASARIMI |
3 |
2 |
1 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mekatronik sistemlerin tasarımı için gerekli olan mekanik, elektronik, yazılım ve kontrol bilgilerini birleştirme yeteneği geliştirmek.Mekatronik sistemlerin prototiplerini oluşturma ve test etme yeteneklerini geliştirmek.Öğrencilere sektördeki güncel teknolojilere ve standartlara adapte olma yeteneği kazandırmak. |
İçerik: |
Mekatronik sistemlerin tanımı ve bileşenleri. Kontrol sistemlerinin temel prensipleri. Mekanik, elektronik ve yazılımın birleşimi ile sistem tasarımı. Tasarımın prototip haline getirilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Mekanik, elektronik, yazılım ve kontrol sistemleri arasında ilişkileri anlar ve bu disiplinleri bir arada kullanabilir. |
Mekatronik sistemlerin tasarım aşamalarını belirler ve bu süreçleri etkin bir şekilde yönetebilir. |
Mekatronikte mühendislik tasarımları metotlarını öğrenir. |
Farklı uygulamalar için uygun sensör, aktüatör ve elektronik bileşenleri seçme becerisi kazanır. |
Grup projelerinde etkin bir şekilde çalışır ve teknik fikirlerini açık bir şekilde ifade eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap |
Mekatronik Sistem ve Örnekleri |
Anlatım |
2 |
Kitap |
Mekatronik Sistemlerin Çalışma Prensipleri |
Anlatım |
3 |
Kitap |
Mekatronik Sistemlerde Malzeme Bilgisi |
Anlatım |
4 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
5 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
6 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
7 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
10 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
11 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
12 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
13 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
14 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
15 |
Araştırma |
Mekatronik Sistemlerin Geliştirilmesi Uygulaması |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Çeşitli ders notları, Mekatronik Mühendisliğine Giriş, Papatya Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|