Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MKT253 | MAKİNE ELEMANLARI | 3 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUSTAFA TEMÜR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Teknik anlamda makinelerin tanımı ve günlük hayattaki öneminin anlaşılması, makine elemanlarının fonksiyonlarına ve teknik isteklere göre sınıflandırılması, herhangi bir makinenin tasarım sürecinde uygun malzeme seçimi, konstrüksiyon aşamasında uygulanması gereken temel statik ve mukavemet hesaplama bilgilerini kavrayabilme ve makine elemanlarının tasarımına yönelik gerekli altyapının oluşturulması dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. |
İçerik: | Genel Esaslar ve Tanımlar, Standartlar, Genel Malzeme ve Mukavemet Bilgisi, Makine Elemanlarının Sınıflandırılması, Tolerans ve Geçmeler, Makine Elemanlarının Sınıflandırılması, Tolerans ve Geçmeler, Statik Tasarım Kriterleri, Gerilme Konsantrasyonu, Emniyet Katsayısı, Atalet Momenti Hesabı, Sünek ve Gevrek Malzemeler İçin Dayanım Hesabı, Gerilmeler Altında Yorulma Tasarım Kriterleri konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Makine ve makine elemanlarını tanır ve özelliklerine göre tanımlar. |
Makine elemanları ile ilgili standartlar hakkında bilgi edinir. |
Makine elemanlarını fonksiyonlarına ve teknik isteklere göre sınıflandırabilir. |
Makine elemanı için uygun malzeme seçimini yapar. |
Makine elemanlarının görevlerini bilir. |
Makine elemanlarının gerilme analizi problemlerinin çözümü ile ilgili mukavemet hesaplarını yapabilecek yeterliliği kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Genel Esaslar ve Tanımlar, Standartlar, Genel Malzeme ve Mukavemet Bilgisi | Anlatım |
2 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Makine Elemanlarının Sınıflandırılması, Tolerans ve Geçmeler | Anlatım |
3 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Kaynak Bağlantıları | Anlatım |
4 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Kaynak Bağlantıları | Anlatım |
5 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Yapıştırma ve Lehim Bağlantıları | Anlatım |
6 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Perçin Bağlantıları | Anlatım |
7 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Cıvata Bağlantıları | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Cıvata-Somun Bağlantıları Enerji Biriktiren Elemanlar: Yaylar | Anlatım |
10 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Mil-Göbek Bağlantıları, Kamalar (Atalet Momenti Hesabı) | Anlatım |
11 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Mil-Göbek Bağlantıları, Kamalar (Atalet Momenti Hesabı) | Anlatım |
12 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Destekleme ve Taşıma Elemanları: Miller ve Akslar | Anlatım |
13 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Destekleme ve Taşıma Elemanları: Miller ve Akslar | Anlatım |
14 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Kaymalı Yataklar ve Rulmanlı Yataklar | Anlatım |
15 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Kaymalı Yataklar ve Rulmanlı Yataklar | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kurbanoğlu C., Makine Elemanları Teori, Konstrüksiyon ve Problemler, Nobel Akademik Yayıncılık, 5. Baskı, 2020. |
Babalık F., Çavdar K., Makine Bilimi ve Elemanları, Dora Yayıncılık, 6. Baskı, 2020. |
Babalık F.,Çavdar K., Makina Elemanları ve Konstrüksiyon Örnekleri, Dora Yayıncılık, 8. Baskı, 2015. |
Babalık F.,Çavdar K., Gerger N., Karpat F., Kıraç N., Makina Elemanları Çözümlü Problem Kitabı, Dora Yayıncılık, 4. Baskı, 2015. |
Bakşiyev İ., Selçuk B., Makina Elemanları Problemleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2. Basım, 2017. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
|
4 | |||||
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
4 | |||||
2 |
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
|
3 | |||||
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
4 | |||||
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
4 | |||||
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
3 | |||||
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
|
2 | |||||
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 79 |
Genel Toplam | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |