Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GIR202 |
GİRİŞİMCİLİK |
3 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencileri girişimcilik ile ilgili teorik konularda bilgilendirmek, alan ile ilgili örnek olaylardan hareketle pratik bilgiler sunmak, öğrencilerin girişimcilikte yaşanan gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak amaçlanmıştır. |
İçerik: |
Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar, Girişimciliğin sosyal önemi, Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve Dünyada girişimcilik ve tarihi, Yeni iş fikirleri, Risk Sermayesi ve Diğer Sermaye Bulma Yöntemleri, Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü, Başarılı Girişimcilik Öyküleri, Küçük İşletmelerin Yönetim Fonksiyonu ve Yeni Yönetim Yaklaşımları, Küçük İşletmelerin Üretim Fonksiyonu ve Üretim Teknikleri, Küçük İşletmelerin Pazarlama Yapısı, Sorunları ve Pazarlama Teknikleri, Küçük İşletmelerin İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler Fonksiyonları, Küçük İşletmelerin Finansman Yapısı, Sorunları ve Finansman Teknikleri,Bir Girişim Fikrinin Oluşturulması ve Teorik Bir Uygulama, Girişimciliğin ekonomik açıdan önemi, Toplam Kalite Yönetimi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Girişimciliğin ekonomideki önemini yapabilir. (Executing) (3) |
Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini açıklayabilir. (Explaining) (2) |
Girişimcilik konusunun temel kavramlarını örneklendirebilir. (Exemplifying) (2) |
Bir işletme kurmak için önceden yapılması gereken fizibilite çalışmasını uygulayabilirler. (Apply) (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak Taraması |
GİRİŞİM VE GİRİŞİMCİLİKLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR |
Anlatım |
2 |
Kaynak Taraması |
GİRİŞİMCİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİMİ |
Anlatım |
3 |
Kaynak Taraması |
GİRİŞİMCİLİĞİN ÖNEMİ VE TÜRLERİ |
Anlatım |
4 |
Kaynak Taraması |
DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE GİRİŞİMCİLİĞİN GELECEĞİ İLE İLGİLİ ÖNERİLER |
Anlatım |
5 |
Kaynak Taraması |
İŞLETMELERİN BİRLEŞMELERE/İŞBİRLİKLERİNE, İŞLETMELER ARASI ANLAŞMALARA GÖRE SINIFLANDIRILMASI |
Anlatım |
6 |
Kaynak Taraması |
İŞLETMELERİN KURULUŞ SÜRECİ VE AŞAMALARI |
Anlatım |
7 |
Kaynak Taraması |
YARATICILIK, YENİLİKÇİLİK VE İNOVASYON |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak Taraması |
GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI I-PAZARLAMA VE ÜRETİM PLANI |
Anlatım |
10 |
Kaynak Taraması |
GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI II-PAZARLAMA VE ÜRETİM PLANI |
Anlatım |
11 |
Kaynak Taraması |
KOBİLER VE KOBİLERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
KOBİ'LERE DESTEK VEREN KURUMLAR-KOSGEB |
Anlatım |
12 |
Kaynak Taraması |
GİRİŞİMCİLİKTE GÜNCEL KONULAR |
Anlatım |
13 |
Kaynak Taraması |
AİLE ŞİRKETLERİ-UYGULAMA SUNUMLARI |
Anlatım |
14 |
Kaynak Taraması |
UYGULAMA SUNUMLARI |
Anlatım |
15 |
Kaynak Taraması |
FİNAL |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Osterwalder & Pigneur, (2010). İş modeli üretimi. İstanbul:Optimist yayın evi. |
Kollektif. (2012). Girişimciliğin Altın Kuralları. İstanbul:Optimist |
Brian Tracy
Kreatif Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
10 |
4 |
40 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
7 |
4 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
126 |
|
Genel Toplam |
126 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|