Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP156 | GİYSİ KALIP HAZIRLAMA II | 2 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Beden ile ilgili ölçü alabilme, temel beden kalıbı hazırlayabilme becerisi kazandırmak. Model analizi yapabilmek ve Temel beden kalıbı üzerine model uygulama çalışmaları yapabilmeyi sağlamaktır. |
İçerik: | Vücut üzerinden ölçü alma ve ölçü hesaplamaları yapma, Temel beden kalıbı çizimi ve uygulamaları,Penssiz temel beden kalıbı çizimi, Penssiz temel beden ve kol şablon kalıbı çizimi, Pens kaydırmaları, Kapama payı ve Yaka çizimi, Kol ve manşet çizimleri, Pensli ve penssiz beden üzerine model uygulama çalışmalarının yapılmasını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hazır giyim sektöründe kalıp hazırlama yöntemlerini degerlendirir. |
Temel beden kalıbı, kol, yaka, manşet ve pat çalışmaları yapar. |
Temel beden kalıbı üzerine model uygular. |
Canlı beden üzerinde kalıp denemeleri yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Derse giriş, kalıp hazırlama yöntemleri ve açıklamaları, ölçü alma teknikleri ve ölçü hesaplama uygulamaları. Penssiz temel beden kalıbı çizimine başlangıç | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
2 | - | Penssiz temel beden ve kol kalıbı çizimi - şablonlama | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
3 | - | Pensli temel beden kalıbı çizimi | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
4 | - | Pensli temel beden kalıbı çizimi ve şablonlama | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
5 | - | Pensli temel beden kalıbı çizimi ve şablonlama | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
6 | - | Pens kaydırma işlemleri, kup çalışmaları, model uygulama | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
7 | Temel beden kopyasının alınması | Kup Çalışmaları, Kapama Teknikleri, Pat çizimleri | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Temel beden kopyasının alınması | Yaka kalıpları oluşturma, Pensli temel kol kalıbına başlangıç | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
10 | Temel beden kopyasının alınması | Pensli temel kol kalıbı ve Şablonlama | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
11 | Temel beden kopyasının alınması | Kol model uygulama çalışmaları ve manşet çizimleri | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
12 | Temel beden kopyasının alınması | Kol model uygulama çalışmaları ve manşet çizimleri | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
13 | Temel beden kopyasının alınması | Pensli ve penssiz beden üzerine model uygulama çalışmalarının yapılması | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
14 | Temel beden kopyasının alınması | Pensli ve penssiz beden üzerine model uygulama çalışmalarının yapılması | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
15 | Temel beden kopyasının alınması | Pensli ve penssiz beden üzerine model uygulama çalışmalarının yapılması | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çardak, F., Pamuk,T., Değirmenci, E., (2006). İTKİB Kalıp Hazırlama- Kadın Dış Giyim. İstanbul. |
Sezer, H.(1993). Temel Kalıp Teknikleri Ders Notları. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Moda Tasarımı Eğitimi Bölümü. Ankara. |
Cuhunman Lo, D.(2013). Modelist-Kalıp ÇIkarmanın Püf Noktaları. Kerasus. İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the fundamental design principles of art-oriented
|
3 | |||||
2 |
Becomes equipped with theoretical knowledge about computer programs
|
4 | |||||
3 |
Makes techniqual presentations of visual designs
|
5 | |||||
4 |
Uses technical knowledge for fashion design
|
4 | |||||
5 |
Recognize the types and properties of textile fibers.
|
5 | |||||
6 |
Knows textile materials and textile auxiliaries
|
4 | |||||
7 |
Knows authorities of the fashion design
|
4 | |||||
8 |
Follows the works of authorities in the field of fashion design
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can design a collection and project, in the light of a specified theme.
|
5 | |||||
2 |
Knowledge of contemporary issues related to professional practice matches with aesthetic perspective.
|
3 | |||||
3 |
Efficiently uses the necessary informations about technology for fashion design applications
|
4 | |||||
4 |
Designs and delivers visual collections and reviews.
|
5 | |||||
5 |
Gets vocational-technical knowledge about design, implementation and production
|
4 | |||||
6 |
Uses technological tools, equipment and machinery in the field of design
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize textile raw materials.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepares orriginal collections according to the selected theme
|
4 | |||||
2 |
Prepares the molds of the designs
|
5 | |||||
3 |
Produces a product by sewing his/her designs
|
4 | |||||
4 |
Makes the presentation of his/her designs by the artistic drawings.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual; interdisciplinary work effectively in accordance with the principles of harmony.
|
0 | |||||
2 |
Vocational and social issues are effectively involved in the work of the team created.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To work on a global scale foreign language knowledge, communication skills and have the vision.
|
0 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
0 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
0 | |||||
4 |
Objective external perspective on their work with competence and self-criticism would follow.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication.
|
0 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues will have sufficient awareness.
|
0 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Practical fashion design processes are designed
|
5 | |||||
2 |
Fashion design performs processes according to the purpose
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 147 |
Genel Toplam | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |