Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP255 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODA TASARIMI I | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ŞERİF PINAR TUNÇOK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenci belirlediği bir tema doğrultusunda koleksiyonunu bilgisayar ortamında ( Corel Draw) hazırlamasını ve sunmasını içermektedir. |
İçerik: | Öğrenci, eskiz çizimlerini, teknik ve artistik çizimlerini bilgisayar ortamında yapar.Temel Çizim Araç Çubuklarını Kullanma, Geometrik Araç Çubuklarını Kullanma, Geometrik Araç Çubukları ve Temel Çizim Araç Çubuklarını Kullanarak Serbest Kompozisyonlar Oluşturma, Etek Tasarımları Oluşturmak, Gömlek Tasarımları Oluşturmak, Elbise Tasarımları Oluşturmak, Pantolon Tasarımları Oluşturmak, Siluet Oluşturma Çalışmaları, Siluet Üzerine Tasarım Oluşturma, Detaylı Tasarım Föyü Oluşturma, Sunum Dosyası Oluşturma çalışmalarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çizimlerini bilgisayar ortamında gerçekleştirir. |
Renklendirme komutlarını kullanarak tasarımlarını renklendirir. |
Tasarımlarını siluet üzerine giydirebilir. |
Tasarımlarının teknik çizimlerini hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Temel Çizim Araç Çubuklarını Kullanma | Uygulama |
2 | - | Geometrik Araç Çubuklarını Kullanma | Uygulama |
3 | - | Renklendirme Komutlarını Kullanma, Geometrik Araç Çubukları ve Temel Çizim Araç Çubuklarını Kullanarak Serbest Kompozisyonlar (Desen) Oluşturma | Uygulama |
4 | Model araştırması | Etek çizimi ve Tasarımları Oluşturma | Uygulama |
5 | Model araştırması | Model uygulamalı etek çizimleri oluşturma | Uygulama |
6 | Model araştırması | Model uygulamalı etek çizimleri oluşturma ve kumaş giydirme işlemleri | Uygulama |
7 | Model araştırması, final projesi için tasarım hazırlama | T-shirt çizimi | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Model araştırması, final projesi için tasarım hazırlama | Gömlek çizimi ve kumaş giydirme işlemleri | Uygulama |
10 | Farklı pozlarda siluet araştırması yapmak, final projesi için modellerin onaylanması | Elbise çizimi ve kumaş giydirme işlemleri | Uygulama |
11 | - | Elbise çizimi ve kumaş giydirme işlemleri | Uygulama |
12 | - | Pantolon çizimi ve kumaş giydirme işlemleri | Uygulama |
13 | - | Siluet Üzerine Tasarım Oluşturma | Uygulama |
14 | - | Siluet Üzerine Tasarım Oluşturma | Uygulama |
15 | - | Siluet Üzerine Tasarım Oluşturma | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tallon K.,”Dijital Moda Çizimi”, Güncel Yayıncılık, 2009 |
SZKUTNICKA B., "Moda Tasarımında Teknik Çizim" Karakalem Yayıncılık,2011 |
Fischer, A., (2018), Giysi Teknikleri, Literatür Yayınları |
Sorger, R., Udale, J. (2013), Moda Tasarımının Temelleri, Literatür Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the fundamental design principles of art-oriented
|
1 | |||||
2 |
Becomes equipped with theoretical knowledge about computer programs
|
5 | |||||
3 |
Makes techniqual presentations of visual designs
|
5 | |||||
4 |
Uses technical knowledge for fashion design
|
5 | |||||
5 |
Recognize the types and properties of textile fibers.
|
0 | |||||
6 |
Knows textile materials and textile auxiliaries
|
0 | |||||
7 |
Knows authorities of the fashion design
|
0 | |||||
8 |
Follows the works of authorities in the field of fashion design
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can design a collection and project, in the light of a specified theme.
|
4 | |||||
2 |
Knowledge of contemporary issues related to professional practice matches with aesthetic perspective.
|
5 | |||||
3 |
Efficiently uses the necessary informations about technology for fashion design applications
|
5 | |||||
4 |
Designs and delivers visual collections and reviews.
|
5 | |||||
5 |
Gets vocational-technical knowledge about design, implementation and production
|
0 | |||||
6 |
Uses technological tools, equipment and machinery in the field of design
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize textile raw materials.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepares orriginal collections according to the selected theme
|
3 | |||||
2 |
Prepares the molds of the designs
|
0 | |||||
3 |
Produces a product by sewing his/her designs
|
0 | |||||
4 |
Makes the presentation of his/her designs by the artistic drawings.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual; interdisciplinary work effectively in accordance with the principles of harmony.
|
5 | |||||
2 |
Vocational and social issues are effectively involved in the work of the team created.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To work on a global scale foreign language knowledge, communication skills and have the vision.
|
0 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
5 | |||||
4 |
Objective external perspective on their work with competence and self-criticism would follow.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication.
|
5 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues will have sufficient awareness.
|
2 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Practical fashion design processes are designed
|
5 | |||||
2 |
Fashion design performs processes according to the purpose
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 4 | 40 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |