TR EN

SİNEMA SANATI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTP209 SİNEMA SANATI 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile, sinemanın kronolojik olarak geçirdiği gelişmeleri, toplumsal yaşamdaki yerini, etkilerini ve önemini irdelemek amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini sinemanın, icadından günümüze kadar, farklı ülkelerdeki gelişme evreleri ve yaygınlaşması; sinemanın kitle iletişim aracı, endüstri ve sanat olarak gelişimi; akımlar ve ekoller yaratıcıları ile birlikte dönemin toplumsal-kültürel bağlam bütünlüğü içinde ele almak oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

7. sanat olan sinemanın teknik ve içerik yapısını kavrar.
Sinemanın tarihsel gelişimiyle ortaya çıkan akımları ve türleri çözümler.
Bir filmin alt metinlerini okuma becerisine sahip olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Kitap okuma 7. Sanat olarak Sinema Anlatım, soru / cevap, Uygulama
2 Makale tarama, ilgili video izleme Sinema Sanatında Akımları Anlatım, soru / cevap, Uygulama
3 Makale tarama, ilgili video izleme Film Çeşitleri I – Deneysel, Animasyon, Stop Motion Filmlerin Özellikleri Anlatım, soru / cevap, Uygulama
4 Makale tarama, ilgili video izleme Film Çeşitleri II – Belgeselin Özellikleri Anlatım, soru / cevap, Uygulama
5 Makale tarama, ilgili video izleme Sinema Sanatında Senaristlik - Sinemada Hikaye Yapısı ve Kahramanın Yolculuğu Anlatım, soru / cevap, Uygulama
6 Makale tarama, ilgili video izleme Sinema Sanatında Yönetmenlik – Teknik Ekibin ve Oyuncuların Belirlenmesi, Yapım Öncesi ve Yapım Sonrası Yönetmenin Rolü Anlatım, soru / cevap, Uygulama
7 Makale tarama, ilgili video izleme Sinema Sanatında Sanat Yönetmenliği – Mekan-Dekor-Kostüm-Makyaj kullanımı ve Metaforik Nesneler Anlatım, soru / cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Makale tarama, ilgili video izleme Sinema Sanatında Görüntü Yönetmenliği – Açılar-Ölçekler-Hareketler ve Sinematografik Dil Yapısı Anlatım, soru / cevap, Uygulama
10 Makale tarama, ilgili video izleme Sinema Sanatında Kurgu - Kurgu kuralları, kurgusal renkler ve efektler, geçiş türleri Anlatım, soru / cevap, Uygulama
11 Makale tarama, ilgili video izleme Film Türleri I – Dram, Komedi, Aksiyon/Macera Anlatım, soru / cevap, Uygulama
12 Makale tarama, ilgili video izleme Film Türleri II – Korku, Gizem/Gerilim, Suç/Polisiye Anlatım, soru / cevap, Uygulama
13 Makale tarama, ilgili video izleme Film Türleri III – Western, Epik, Biyografi/ Otobiyografi Anlatım, soru / cevap, Uygulama
14 Makale tarama, ilgili video izleme Film Türleri IV – Bilim Kurgu, Fantastik, Ütopya/Distopya Anlatım, soru / cevap, Uygulama
15 Makale tarama, ilgili video izleme Sinema Sanatı dersi kapsamında Çekilecek Filmin Analizi Anlatım, soru / cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

TEKSOY, R. (2005). Sinema Tarihi, Cilt: 1, Basım evi: Oğlak Yayıncılık ve Reklamcılık, İstanbul.
TEKSOY, R. (2005). Sinema Tarihi, Cilt: 2, Basım evi: Oğlak Yayıncılık ve Reklamcılık, İstanbul.
ÖZÖN, N. (2010). Türk Sinema Tarihi, 3. Basım, Basım evi: Doruk Yayımcılık, İstanbul.
ÇOŞKUN, E. (2009). Dünya Sinemasında Akımlar, 2. Basım, Basım evi: Phoenix Yayınevi, Ankara.
CANİKLİGİL İ. (2014). Dijital Video ile Sinema, 1. Basım, Basım evi: Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 6 6 36
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 105
Genel Toplam 105
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0