Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTP209 | SİNEMA SANATI | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile, sinemanın kronolojik olarak geçirdiği gelişmeleri, toplumsal yaşamdaki yerini, etkilerini ve önemini irdelemek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini sinemanın, icadından günümüze kadar, farklı ülkelerdeki gelişme evreleri ve yaygınlaşması; sinemanın kitle iletişim aracı, endüstri ve sanat olarak gelişimi; akımlar ve ekoller yaratıcıları ile birlikte dönemin toplumsal-kültürel bağlam bütünlüğü içinde ele almak oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
7. sanat olan sinemanın teknik ve içerik yapısını kavrar. |
Sinemanın tarihsel gelişimiyle ortaya çıkan akımları ve türleri çözümler. |
Bir filmin alt metinlerini okuma becerisine sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Makale tarama, Kitap okuma | 7. Sanat olarak Sinema | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
2 | Makale tarama, ilgili video izleme | Sinema Sanatında Akımları | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
3 | Makale tarama, ilgili video izleme | Film Çeşitleri I – Deneysel, Animasyon, Stop Motion Filmlerin Özellikleri | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
4 | Makale tarama, ilgili video izleme | Film Çeşitleri II – Belgeselin Özellikleri | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
5 | Makale tarama, ilgili video izleme | Sinema Sanatında Senaristlik - Sinemada Hikaye Yapısı ve Kahramanın Yolculuğu | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
6 | Makale tarama, ilgili video izleme | Sinema Sanatında Yönetmenlik – Teknik Ekibin ve Oyuncuların Belirlenmesi, Yapım Öncesi ve Yapım Sonrası Yönetmenin Rolü | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
7 | Makale tarama, ilgili video izleme | Sinema Sanatında Sanat Yönetmenliği – Mekan-Dekor-Kostüm-Makyaj kullanımı ve Metaforik Nesneler | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Makale tarama, ilgili video izleme | Sinema Sanatında Görüntü Yönetmenliği – Açılar-Ölçekler-Hareketler ve Sinematografik Dil Yapısı | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
10 | Makale tarama, ilgili video izleme | Sinema Sanatında Kurgu - Kurgu kuralları, kurgusal renkler ve efektler, geçiş türleri | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
11 | Makale tarama, ilgili video izleme | Film Türleri I – Dram, Komedi, Aksiyon/Macera | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
12 | Makale tarama, ilgili video izleme | Film Türleri II – Korku, Gizem/Gerilim, Suç/Polisiye | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
13 | Makale tarama, ilgili video izleme | Film Türleri III – Western, Epik, Biyografi/ Otobiyografi | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
14 | Makale tarama, ilgili video izleme | Film Türleri IV – Bilim Kurgu, Fantastik, Ütopya/Distopya | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
15 | Makale tarama, ilgili video izleme | Sinema Sanatı dersi kapsamında Çekilecek Filmin Analizi | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
TEKSOY, R. (2005). Sinema Tarihi, Cilt: 1, Basım evi: Oğlak Yayıncılık ve Reklamcılık, İstanbul. |
TEKSOY, R. (2005). Sinema Tarihi, Cilt: 2, Basım evi: Oğlak Yayıncılık ve Reklamcılık, İstanbul. |
ÖZÖN, N. (2010). Türk Sinema Tarihi, 3. Basım, Basım evi: Doruk Yayımcılık, İstanbul. |
ÇOŞKUN, E. (2009). Dünya Sinemasında Akımlar, 2. Basım, Basım evi: Phoenix Yayınevi, Ankara. |
CANİKLİGİL İ. (2014). Dijital Video ile Sinema, 1. Basım, Basım evi: Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 6 | 36 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 105 |
Genel Toplam | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |