Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKP234 | ORGANİZASYON VE SORUMLULUKLAR | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EKREM SÜZEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ZEYNEP HANDAN ULUKUZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ulusal ve uluslararası kurallar çerçevesinde Havayolu taşımacılğında Kabin memurlarının uçuş operasyonu ile ilgili tüm görev ve sorumluluklarını kavrayıp mesleği ile ilgili bilinci oluşturmak, Kabin memurlarının Ulusal ve Uluslararası Sivil Havacılık kuruluş/otoritelerini tanımalarını, onların görev ve denetlemeleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Sivil Havacılık Otoritelerinin ve Organizasyonları’nın yetkileri ve denetimleri, genel organizasyon ve sorumluluklar, Sorumlu kaptan pilot, yardımcı pilot, kabin amiri ve kabin memurunun görev ve sorumlulukları, personel kuralları ve düzenlemeleri, kabin ekiplerinin sorumluluk ve bilinçleri ve taşımakla yükümlü olduğu dokümanlar, Havayolu yönetimi ve hiyararşik yapısı ekip oluşumu ve ulusal ve uluslar arası denetimlerde yapılması gerekenler, Kabin ekiplerinin taşıması gereken dökümanlar uygulamalar ve Kabin ekiplerinin uyması ve uygulaması gereken gereken tüm sorumluluklar mevzuatlar acıklanır öğretilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tanışma Havayolu taşımacılığında organizasyon ve sorumluluklar dersinin temel amacını bilir. |
Organızasyon ve sorumluluklar dersinde uçuş harekatının kabin operasyonlarının emniyetli ve güvenli bir şekilde SHGM.ICAO,ve IATA kuralları çerçevesinde yürütülmesi denetlenmesi ve esaslarını öğrenir |
Havacılık kuruluşları ve Havayollarının vizyon ve misyonları ve bu amaçlar doğrultusunda alması gereken sorumluluğu öğrenir. |
Uçakta yer alan tüm uçuş mürettebatı ve uçuş personelinin tanımı ve görevlerini ekip bilinci ve sorumluluğunu öğrenir. |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık otariteleri öğrenir. |
Sorumlu kaptan pilot görev yetki ve sorumluluklarını öğrenir. |
Havayollarının sirket organizasyon şeması ve hiyararşik yapısını öğrenir. |
ARA SINAV |
Kabin memuru , kabin amiri ve tüm uçuş mürettebatının görev ve sorumluluklarını öğrenir. |
Personel kuralları göreve başlama, görevi sonlandırma sorumluluk ve bilincini öğrenir |
pasaport vize ,gümrük ,posta ve kombiyo kuralları yetki ve sorumlulukları öğrenir. |
Uçucu ekip kabin bazında değerlendirme sistemi ve spot check kontrol uçuşlarının ne olduğunu olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenir. |
Ulusal ve uluslararası havacılık otariteleri ve denetimlerini ve sorumluluklarını öğrenir. |
SHGM. ICAO.IATA, CAA, ECAC ulusal ve uluslar arası havacılık kuruluşları görev yetki ve sorumlululukları uyması gereken mevzuatları öğrenir. |
Ulusal ve ulsular arası havacılık kuruluşları denetimleri ( SAFA, SANA ECAC,EASA, EASA OPS, FAA ) görev yetki ve denetim ve sorumluluklarının ne olduğunu öğrenir. |
FİNAL |
FİNAL |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Tanışma Havayolu taşımacılığında organizasyon ve sorumluluklar dersinin temel amacı ve tanımı çerçevisinde emniyetli ve ğüvenli bir şekilde yürütülmesi esasları açıklanır. | Anlatım soru cevap yönetimi |
2 | Kitap okuma | Organızasyon ve sorumluluklar dersinde uçuş harekatının kabin operasyonlarının emniyetli ve güvenli bir şekilde SHGM.ICAO,ve IATA kuralları çerçevesinde yürütülmesi denetlenmesi ve esasları açıklanır | Anlatım soru cevap yönetimi |
3 | Kitap okuma | Havacılık kuruluşları ve Havayollarının vizyon ve misyonları açıklanır | Anlatım soru cevap yönetimi |
4 | Kitap okuma | Uçakta yer alan tüm uçuş mürettebatı ve uçuş personelinin tanımı ve görevleri açıklanır. | Anlatım soru cevap yönetimi |
5 | Kitap okuma | Ulusal ve uluslararası sivil havacılık otariteleri tanımlanıp açıklanır | Anlatım soru cevap yönetimi |
6 | Kitap okuma | Sorumlu kaptan pilot görev yetki ve sorumlulukları açıklanır | Anlatım soru cevap yönetimi |
7 | Kitap okuma | Havayollarının sirket organizasyon şeması gösterilir ve açıklanır. | Anlatım soru cevap yönetimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Kabin memuru , kabin amiri ve tüm uçuş mürettebatının görev ve sorumlulukları taşımalarından sorumlu oldukları dökümanlar tanımlanıp açıklanır. | Anlatım soru cevap yönetimi |
10 | Kitap okuma | Personel kuralları göreve başlama, görevi sonlandırma sorumluluk ve bilinci açıklanır. | Anlatım soru cevap yönetimi |
11 | Kitap okuma | pasaport vize ,gümrük ,posta ve kombiyo kuralları yetki ve sorumlulukları açıklanır. | Anlatım soru cevap yönetimi |
12 | Kitap okuma | Uçucu ekip kabin bazında değerlendirme sistemi ve spot check kontrol uçuşları tanımlanıp örneklerle açıklanır | Anlatım soru cevap yönetimi |
13 | Kitap okuma | Ulusal ve uluslararası havacılık otariteleri ve denetimleri örnekler verilerek görsel sunumlarla tanımlanıp açıklanır. | Anlatım soru cevap yönetimi |
14 | Kitap okuma | SHGM. ICAO.IATA, CAA, ECAC ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşları görev yetki ve sorumlululukları denetimleri tanımlanıp örneklerle açıklanır. | Anlatım soru cevap yönetimi |
15 | Kitap okuma | lusal ve ulsular arası havacılık kuruluşları denetimleri ( SAFA, SANA ECAC,EASA, EASA OPS, FAA ) görev yetki ve denetim ve sorumlulukları açıklanır. | Anlatım soru cevap yönetimi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yönetim ve Organizasyon Atatürk Üniversitesi |
slayt |
Hava Yolu Hostesliği Dersi Megep Modülleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları tanımlar/açıklar.
|
5 | |||||
2 |
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programında yer alan terminolojiyi tanımlar/açıklar.
|
5 | |||||
3 |
3) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanımlar.
|
5 | |||||
4 |
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği kavramlarının geçmişten günümüze tarihsel sürecini açıklar.
|
5 | |||||
5 |
5) İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kavrar. Fonksiyonlar arası ilişkileri ve etkileşimleri sınıflandırır ve açıklar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kavramsal tanımlamaları yapar/açıklar.
|
5 | |||||
2 |
Havacılık terminolojisini tanımlar/açıklar.
|
5 | |||||
3 |
Bilgisayarlı destek sistemlerini kullanır.
|
5 | |||||
4 |
Havacılık sektörünün tarihsel gelişimini bilir/anlatır.
|
5 | |||||
5 |
İşletme fonksiyonlarına hakim olur, bilgileri iş hayatında kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ilgili kurumlarla (Havayolu şirketleri, Handling şirketleri v.s.) mevzuata uygun yazılı anlaşmaları yapar.
|
4 | |||||
2 |
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında yazışma, bilgi depolama ve depolamış bilgileri bilgisayar paket programlarını amacına uygun olarak kullanır.
|
5 | |||||
3 |
3) Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
4 | |||||
4 |
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında edindiği bilgileri, uzman olan ve olmayan kişilerle, etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade ederek paylaşır.
|
5 | |||||
5 |
5) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların değişen çevre şartlarına adaptasyonunu sağlamak için disiplinler arası kıyaslamalarla yeni öneriler geliştirir. sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ilgili yönetmelik ve yönergelere bilir, uygun yazışmaları yapar
|
4 | |||||
2 |
İlgili alanda kullanılan bilgisayar yazılımları/programları kullanır.
|
5 | |||||
3 |
Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır/bilgileri iş hayatında kullanır.
|
4 | |||||
4 |
Havacılık sektörü ile ilgili öğrendiği bilgileri başkalarına anlatım becerisi kazanır.
|
5 | |||||
5 |
İşletme uygulamalarını yorumlar, değerlendirir, analiz eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 | |||||
2 |
2) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
0 | |||||
3 |
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
0 | |||||
4 |
4) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
0 | |||||
5 |
5) Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirir; bilgi ve becerilerini sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
0 | |||||
2 |
2) Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
0 | |||||
2 |
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
0 | |||||
3 |
3) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
|
5 | |||||
4 |
4) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5 | |||||
5 |
5) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın ileri düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 | |||||
6 |
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 | |||||
2 |
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 4 | 4 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |