TR EN

YAZ STAJI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MYO299 YAZ STAJI 3 0 0 1

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spor organizasyonlarının işleyişini tüm yönleriyle planlama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; kurumu tanıma, Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme, örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme, Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi, Kurumda yürütülen sportif faaliyetler, İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi, Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması, Sportif organizasyonları planlama ve gözlemleme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumun vizyon ve misyon anlayışını açıklar.
Departmanların görev tanımlarını açıklar ve görev tanımının gereklerini uygular
Sportif faaliyetlerin işleyiş planını inceler ve amaca yönelik uygunluğunu değerlendirir.
Spor organizasyonlarının işleyiş ve yönetim sürecini tüm yönleriyle planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, kurumu tanıma Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
2 Gözlem raporu hazırlama Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme ve kurum işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
3 Gözlem raporu hazırlama Kurumun örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme ve farklı departmanlar kurum işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
4 Gözlem raporu hazırlama Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi ve kurum görevlilerini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
5 Gözlem raporu hazırlama Kurumda yürütülen sportif faaliyetleri inceleme ve faaliyet işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
6 Gözlem raporu hazırlama İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi ve işletme faaliyetlerinin değerlendirilmesi, işleyin gözlemlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
7 Gözlem raporu hazırlama Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması ve organizasyonların gözlemlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Sportif organizasyonları planlama ve uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
10 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Kurum departmanlarında uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
11 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Görev tanımının belirlenmesi ve uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
12 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Sportif faaliyetleri yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
13 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
14 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
15 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Donuk, B. (2016). Spor Yönetimi Sanatı. Ötüken Neşriyat, İstanbul.
Argan, M ve Basım, N. (2015). Spor Yönetimi. Detay Yayıncılık, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knows the necessary terms and information in the computer field.
5
2
Gains knowledge of the concept of information security.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains the ability to learn the necessary concepts in the computer field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, define, formulate and solve complex Information Security problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design a complex computer-based system, process, security to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply modern design methods.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for examining Information Security problems
5
2
Ability to work effectively within the discipline of Information Security and in multi-disciplinary teams; individual study skills
5
3
Professional and ethical responsibility awareness
5
4
Knowledge of project management and business practices such as risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation and sustainable development
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Information Security applications
5
2
Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing, foreign language knowledge
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Information about the effects of Information Security practices on health, environment and security in universal and social dimensions and the problems of the age; Awareness of the legal consequences of Information Security solutions
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 4 7 28
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 4 0 28
Genel Toplam 28
Toplam İş Yükü / 25.5 1,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 1,0