Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BGT155 |
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ |
1 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. MEHMET ATICI-Öğr.Gör. TUĞBA SARAY ÇETİNKAYA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Algoritma ve Programlamaya Giriş dersinin amacı, öğrencilere algoritmik düşünme becerileri kazandırmak ve temel programlama dillerinde kodlama yapabilme yeteneklerini geliştirmektir. Bu ders, öğrencilerin bir problemi sistematik bir şekilde analiz ederek, doğru algoritmalar geliştirmelerini ve bu algoritmaları seçilen bir programlama dilinde uygulamalı olarak kodlayabilmelerini hedefler. |
İçerik: |
Öğrenciler, temel veri yapıları, döngüler, koşul ifadeleri, fonksiyonlar gibi programlama yapılarını öğrenerek, gerçek dünyadaki çeşitli problemleri çözme konusunda yaratıcı ve etkili çözümler üretmeyi öğreneceklerdir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenciler, bir problemi algoritmalar kullanarak sistematik bir şekilde analiz edip çözüm önerileri geliştirir ve bu çözümleri programlama dilinde uygulamaya döker. |
Öğrenciler, temel programlama yapılarını (değişkenler, veri tipleri, döngüler, koşul ifadeleri, fonksiyonlar) kullanarak, işlevsel ve hatasız programlar yazma becerisi kazanır. |
Öğrenciler, programlama sürecinde karşılaşılan hataları tanımlama ve giderme becerisi kazanarak, geliştirilen algoritmaların doğru çalıştığını test etme ve iyileştirme yöntemlerini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş ve Temel Kavramlar |
Anlatım |
2 |
Araştırma |
Algoritma ve Programlamanın Temelleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 |
Araştırma |
Akış Diyagramları |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 |
Araştırma |
C++ Programlama Dilinin Yapısı. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 |
Araştırma |
Aritmetik, Mantıksal ve Karşılaştırma Operatörleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 |
Araştırma |
Karar Yapıları |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 |
Araştırma |
Döngüler |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma |
Tek ve Çok Boyutlu Diziler |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 |
Araştırma |
String İşlemleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 |
Araştırma |
Fonksiyon Kavramı ve Kullanımı |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 |
Araştırma |
Dosya İşlemleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 |
Araştırma |
Liste, Yığın (Stack) ve Kuyruk (Queue) Yapıları |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 |
Araştırma |
Hata Türleri ve Çözüm Yöntemleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 |
Araştırma |
Sıralama ve Arama Algoritmaları |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Sebetci, Ö. (2019). Nesne temelli programlamaya giriş ve algoritmalar. Hiperlink eğit. ilet. yay. san. tic. ve ltd. sti.. |
YILMAZ, Ö. Ü. A. (2021). R PROGRAMLAMAYA GİRİŞ. KODLAB YAYIN DAĞITIM YAZILIM LTD. ŞTİ.. |
Mastar, M., & Eriş, S. (2024). C++ eğitim kitabı Kodlab. KODLAB YAYIN DAĞITIM YAZILIM LTD. ŞTİ.. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Knows the necessary terms and information in the computer field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gains knowledge of the concept of information security.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to learn the necessary concepts in the computer field.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to identify, define, formulate and solve complex Information Security problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to design a complex computer-based system, process, security to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply modern design methods.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for examining Information Security problems
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ability to work effectively within the discipline of Information Security and in multi-disciplinary teams; individual study skills
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Professional and ethical responsibility awareness
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Knowledge of project management and business practices such as risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation and sustainable development
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Information Security applications
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing, foreign language knowledge
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Information about the effects of Information Security practices on health, environment and security in universal and social dimensions and the problems of the age; Awareness of the legal consequences of Information Security solutions
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
1 |
14 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
2 |
2 |
Proje Hazırlama |
1 |
4 |
4 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
1 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
1 |
7 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
67 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|