Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BGT154 | WEB TASARIMI VE PROGRAMLAMA | 2 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrenciye web tasarımın temelleri hakkında kapsamlı bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. |
İçerik: | HTML ve CSS. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Internet ve web mimarisi ile ilgili genel bilgi sahibi olur. |
Web tasarımının temel ilke ve kurallarına hakim olur. |
Bir Web Tasarımı editörü kullanır. |
Html ve Css etiketlerini bilir. |
Ders kapsamında öğrendikleri ile HTML formları oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Web Tasarımının Temel İlkeleri, İnternet ve Web Sitesi ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Uygulama |
2 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'e Giriş; HTML, HEAD, BODY Etiketleri (Head ve Body İçerisinde Yer Alan Temel HTML Etiketleri) | Anlatım, Uygulama |
3 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Bağlantı (Köprü) Oluşturma – Linkler | Anlatım, Uygulama |
4 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Listeler | Anlatım, Uygulama |
5 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Tablolar | Anlatım, Uygulama |
6 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Özel Karakterler ve Görsel, Ses, Video Ekleme | Anlatım, Uygulama |
7 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Frame'ler (Çerçeveler) ve Formlar | Anlatım, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS’e Giriş, CSS Yazım Kuralları, CSS Sözdizimi | Anlatım, Uygulama |
10 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Seçiciler, Seçici Türleri, CSS Kodlarını Ekleme Yöntemleri | Anlatım, Uygulama |
11 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Renkleri, CSS Arkaplan Özellikleri | Anlatım, Uygulama |
12 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Kenarlıkları, CSS Kenar Boşlukları, CSS Dolgusu, CSS Yüksekliği / Genişliği | Anlatım, Uygulama |
13 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Kutu Modeli, CSS Anahattı, CSS Metni | Anlatım, Uygulama |
14 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Yazı Tipleri, CSS Bağlantıları | Anlatım, Uygulama |
15 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Yazı Tipleri, CSS Bağlantıları | Anlatım, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
https://www.w3schools.com/ |
Gelişken, U. (2024). Web Tasarımı ve Web Programlama - A’dan Z’ye Yeni Nesil Tekniklerle. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the necessary terms and information in the computer field.
|
4 | |||||
2 |
Gains knowledge of the concept of information security.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to learn the necessary concepts in the computer field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, define, formulate and solve complex Information Security problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design a complex computer-based system, process, security to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply modern design methods.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for examining Information Security problems
|
2 | |||||
2 |
Ability to work effectively within the discipline of Information Security and in multi-disciplinary teams; individual study skills
|
4 | |||||
3 |
Professional and ethical responsibility awareness
|
5 | |||||
4 |
Knowledge of project management and business practices such as risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation and sustainable development
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Information Security applications
|
4 | |||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing, foreign language knowledge
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Information about the effects of Information Security practices on health, environment and security in universal and social dimensions and the problems of the age; Awareness of the legal consequences of Information Security solutions
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 2 | 1 | 2 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 72 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |