Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BGT156 |
ÇOKLU PROGRAMLAMA DİLİ |
2 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. NURGÜL YÜZBAŞIOĞLU USLU |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, Python programlama dilinin temel özelliklerini ve uygulama alanlarını öğretmektir. Öğrenciler, Python'un kullanıcı dostu yapısını ve esnekliğini öğrenerek yazılım geliştirme süreçlerine giriş yapacaklardır. Ders boyunca, Python ile problem çözme, veri işleme, grafik oluşturma, basit oyun geliştirme ve dosya yönetimi gibi farklı alanlarda projeler geliştirerek dilin uygulama gücünü keşfedeceklerdir. |
İçerik: |
Dersin içeriği, ön lisans seviyesindeki öğrencilerin temel programlama becerilerini geliştirmek için yapılandırılmıştır. Giriş seviyesinden başlayarak, fonksiyonlar, veri yapıları, hata yönetimi, modül kullanımı ve veri analizi gibi konular işlenecektir. Ayrıca, öğrenciler basit web veri çekimi, grafik çizimi ve oyun geliştirme gibi eğlenceli ve pratik uygulamalarla öğrendiklerini pekiştireceklerdir. Dönem sonunda öğrenciler, edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak küçük çaplı bir proje hazırlayarak Python'u gerçek dünyada nasıl kullanacaklarını deneyimleyeceklerdir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Problem çözer. |
Problemın algoritmasını yazar. |
Problemin akış diyagramını oluşturur. |
Python diline ait yazım kurallarını bilir. |
Probleme ait algoritma veya akış diyagramını Python koduna dönüştürür. |
Dizi işlemleri yapar. |
Kontrol deyimlerini kullanır. |
Döngüleri kullanır. |
Alt programlarla çalışır. |
Dosyalama işlemi yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Python’a Giriş
Python nedir? Hangi alanlarda kullanılır?
Python kurulumu ve temel araçlar (IDE ve Not Defteri).
Temel Python komutları: Değişkenler, veri tipleri, giriş/çıkış işlemleri. |
Anlatım |
2 |
Araştırma |
Kontrol Yapıları
Koşullu ifadeler (if, elif, else).
Döngüler (for, while). |
Anlatım |
3 |
Araştırma |
Fonksiyonlar
Fonksiyon tanımlama ve kullanma.
Parametreler ve dönüş değerleri. |
Anlatım |
4 |
Araştırma |
Veri Yapıları - Listeler,Demetler,Kümeler ve Sözlükler
Listeler,Demetler,Kümeler ve Sözlükler kullanımı.
Listeler,Demetler,Kümeler ve Sözlüklerle basit işlemler (ekleme, çıkarma, güncelleme). |
Gösterip,Yaptırma |
5 |
Araştırma |
Dosya İşlemleri
Dosya okuma ve yazma işlemleri.
Basit dosya formatları (txt, csv) ile çalışma. |
Gösterip,Yaptırma |
6 |
Araştırma |
Hata Yönetimi
Try-Except bloğu kullanımı.
Sık karşılaşılan hatalar ve çözüm yöntemleri. |
Gösterip,Yaptırma |
7 |
Araştırma |
Modüller ve Kütüphaneler
Python standart kütüphanesi ve modül kullanımı.
Örnek modüller: math, random, datetime vb. |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma |
Veri Analizi ile Tanışma
Basit veri analiz kütüphaneleri (Pandas’a giriş).
Veri manipülasyonu ve temel analizler. |
Gösterip,Yaptırma |
10 |
Araştırma |
Grafik Çizimi
Matplotlib ile basit grafikler oluşturma.
Grafik türleri: Çizgi, sütun, pasta grafik. |
Gösterip,Yaptırma |
11 |
Araştırma |
Python ile Web’den Veri Çekme
Web scraping’e giriş (requests ve BeautifulSoup modülleri).
Temel veri çekme işlemleri. |
Gösterip,Yaptırma |
12 |
Araştırma |
Python ile Oyun Yapımı
Pygame modülü ile tanışma.
Temel oyun mantığı. |
Gösterip,Yaptırma |
13 |
- |
Final Proje Hazırlığı |
Uygulama |
14 |
- |
Final Proje Hazırlığı |
Uygulama |
15 |
- |
Proje Sunumu ve Değerlendirme |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
"Python ile Programlama" - Ahmet Aksoy |
"Python ile Veri Analizi" - Çağatay Çatal |
"Herkes için Python" - Ramazan Öztürk |
BTK Akademi - Python ile Programlama |
Kaan Academy Türkiye- Python'un temelleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Knows the necessary terms and information in the computer field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gains knowledge of the concept of information security.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to learn the necessary concepts in the computer field.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to identify, define, formulate and solve complex Information Security problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to design a complex computer-based system, process, security to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply modern design methods.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for examining Information Security problems
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ability to work effectively within the discipline of Information Security and in multi-disciplinary teams; individual study skills
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Professional and ethical responsibility awareness
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Knowledge of project management and business practices such as risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation and sustainable development
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Information Security applications
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing, foreign language knowledge
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Information about the effects of Information Security practices on health, environment and security in universal and social dimensions and the problems of the age; Awareness of the legal consequences of Information Security solutions
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
2 |
28 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
1 |
2 |
2 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
1 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
1 |
7 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
66 |
0 |
123 |
|
Genel Toplam |
123 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|