Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IHA151 | İHA SİSMLERİNE GİRİŞ VE HAVACILIK TERMİNOLOJİSİ | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel olarak öğrencilerin İHA sistemlerini tanımasını, temel havacılık kavramlarını öğrenmesini ve bu sistemlerin çalışma prensiplerini kavramasını amaçlar. |
İçerik: | Öğrenci bu ders kapsamında havacılık tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaktır. İnsansız hava araçlarının tarihsel gelişimini, insansız hava aracı konfigürasyonlarını bilecek ve İnsansız hava araçlarını sınıflandırabilecektir. İnsansız hava araçlarının görevlerine göre sınıflandırılmasını gerçekleştirebilir ve Ülkemizde gerçekleştirilen insansız hava aracı faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsansız hava araçlarının tarihsel gelişimini bilir. |
Ağırlık, Menzil ve İrtifa gibi performans sınıflandırmalarını gerçekleştirebilir. |
İnsansız hava araçlarının görevlerine göre sınıflandırılmasını gerçekleştirebilir. |
Ülkemizde gerçekleştirilen askeri ve sivil insansız hava aracı çalışmalarını bilir. |
İnsansız hava aracı kayıt sistemi, pilot lisanslandırma süreçlerini gerçekleştirebilir. |
Uçuşa yasak bölgeler ve hava sahası hakkında bilgilere sahiptir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı Kaynaklar | İlk Havacılık Denemeleri; İHA’ların Tarihsel Gelişimi | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
2 | Yazılı Kaynaklar | İHA Konfigürasyonları; Döner Kanatlı İHA’lar; Sabit Kanatlı İHA’lar; Çırpan Kanatlı İHA’lar; Havadan Hafif İHA’lar | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
3 | Yazılı Kaynaklar | Ağırlık Sınıflandırmaları; Menzil ve İrtifa Sınıflandırmaları; Görev Sınıflandırmaları | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
4 | Yazılı Kaynaklar | Türkiye’de İHA Çalışmaları | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
5 | Yazılı Kaynaklar | Askeri İHA Çalışmaları; Sivil İHA Çalışmaları | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
6 | Yazılı Kaynaklar | İHA Araştırmalarında Trendler | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
7 | Yazılı Kaynaklar | SHT İHA Sınıflandırması; SHT İHA Kayıt Sistemi | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı Kaynaklar | Hava Sahası ve Uçuşa Yasak Bölgeler | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
10 | Yazılı Kaynaklar | İHA’larda Ticari ve Bireysel Lisans Farklılıkları | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
11 | Yazılı Kaynaklar | İHA Kullanıcılarının Sigorta Yükümlülükleri | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
12 | Yazılı Kaynaklar | SHT İHA Kayıt Sistemi | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
13 | Yazılı Kaynaklar | SHT İHA Kayıt Sistemi | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
14 | Yazılı Kaynaklar | Terminoloji | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
15 | Yazılı Kaynaklar | Terminoloji | Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından yayımlanan İHA'lara yönelik düzenlemeler ve dökümanlar. |
FAA (Federal Aviation Administration): Havacılık terminolojisi ve temel prensipler hakkında önemli bir referans kaynağıdır. |
Türk Hava Kurumu (THK) Yayınları |
SHGM İHA Kayıt ve Sertifikasyon Dökümanları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge of the basic principles of UAV technology, such as operating principles, aerodynamics, flight theory and aviation regulations. This knowledge gives students the ability to understand how UAV systems work and to master the technical details.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It is the type of knowledge that includes practical uses of UAVs, application scenarios and real-world data. Students combine theoretical knowledge and practice by examining the applications of UAV technology in different fields such as agriculture, security, mapping, search and rescue.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It includes mental processes such as analytical thinking, problem solving, creativity, critical thinking and decision making. UAV operators must have the ability to make quick and effective decisions in the face of various scenarios, and these skills form an important part of the training process.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to the ability of students to use their theoretical knowledge effectively in practice. These skills include hands-on tasks such as flight preparation, usability testing, maintenance and repair operations, data collection and analysis. Students develop these skills through simulations and field applications and learn how to use UAVs effectively in real-world scenarios.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It means that students develop the ability to work on their own and fulfill their responsibilities when they take part in UAV operations. These skills are critical for their self-confidence and work discipline in individual projects.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It focuses on developing students' skills in acquiring knowledge, adapting to new technologies and continuous learning. Since UAV technology is a rapidly evolving field, it is of great importance that students are empowered to acquire up-to-date knowledge and improve themselves.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The course provides students with the skills to communicate effectively, work in a team and collaborate. As UAV operations are often conducted in teams, students need to communicate effectively with other operators, engineers and stakeholders.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to a specific set of knowledge and skills related to UAV technology and operation. These competencies include in-depth knowledge in areas such as understanding the design of UAV systems, data analysis, mission planning, using flight management software and complying with regulatory requirements. Through these competencies, students acquire the specialized and technical knowledge required for various roles in the industry.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 4 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |