Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT154 | MATEMATİK II | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 1. Matematik 2 dersi ile beraber meslek derslerinde ve alanında ileri matematik hesaplamalarını yapabilmesini sağlamak. 2. Matematiksel düşünme becerisini geliştirmek. 3. Matematiksel modelleme yaparak problem çözme becerisini geliştirmek. |
İçerik: | Fonksiyonlar, Logaritma, Trigonometri, Matris, Determinant, Limit, Süreklilik, Türev ve Türev Uygulamaları, İntegral ve İntegral Uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar. |
Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamalarını yapar. |
Geometrik alan ve hacim hesaplamalarını yapar. |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir. |
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. |
Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. |
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | -- | Fonksiyonlar 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
2 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Fonksiyonlar 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
3 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Logaritma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
4 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
5 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
6 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri 3 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
7 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Matris | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Determinant | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
10 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Limit ve Süreklilik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
11 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Türev | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
12 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Türev Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
13 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | İntegral | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
14 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | İntegral Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
15 | - | Genel Tekrar | Soru-Cevap, Problem çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Temel Matematik, Mustafa BALCI, Palme Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2016. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge of the basic principles of UAV technology, such as operating principles, aerodynamics, flight theory and aviation regulations. This knowledge gives students the ability to understand how UAV systems work and to master the technical details.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It is the type of knowledge that includes practical uses of UAVs, application scenarios and real-world data. Students combine theoretical knowledge and practice by examining the applications of UAV technology in different fields such as agriculture, security, mapping, search and rescue.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It includes mental processes such as analytical thinking, problem solving, creativity, critical thinking and decision making. UAV operators must have the ability to make quick and effective decisions in the face of various scenarios, and these skills form an important part of the training process.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to the ability of students to use their theoretical knowledge effectively in practice. These skills include hands-on tasks such as flight preparation, usability testing, maintenance and repair operations, data collection and analysis. Students develop these skills through simulations and field applications and learn how to use UAVs effectively in real-world scenarios.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It means that students develop the ability to work on their own and fulfill their responsibilities when they take part in UAV operations. These skills are critical for their self-confidence and work discipline in individual projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It focuses on developing students' skills in acquiring knowledge, adapting to new technologies and continuous learning. Since UAV technology is a rapidly evolving field, it is of great importance that students are empowered to acquire up-to-date knowledge and improve themselves.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The course provides students with the skills to communicate effectively, work in a team and collaborate. As UAV operations are often conducted in teams, students need to communicate effectively with other operators, engineers and stakeholders.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to a specific set of knowledge and skills related to UAV technology and operation. These competencies include in-depth knowledge in areas such as understanding the design of UAV systems, data analysis, mission planning, using flight management software and complying with regulatory requirements. Through these competencies, students acquire the specialized and technical knowledge required for various roles in the industry.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |