Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTP154 | TEMEL AERODİNAMİK PERVANE | 4 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerimize temel Aerodinamik, atmosfer fiziği ve uçuş teorisi konularında bilgi kazandırmak. Bunun yanında pervane terimleri, pervane yapısı, depolanması ile pervane bakımı konularında gerekli bilgiyi kazandırmak bu dersin amacıdır. |
İçerik: | Bu ders; atmosfer fiziği, aerodinamik, uçuş teorisi, uçuş kararlılığı, pervane terimleri, pervane yapısı, pervane hatve kontrolü, pervane buzdan koruma, pervane bakımı ve pervane depolanması konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci, atmosfer fiziği ve temel aerodinamik konularını tanımlar. |
Uçuş teorisi tanımlar. Hava araçlarının uçuş hareketlerini yorumlar. |
Pervane yapısı ve pervane terminolojisini tanımlar. Pervane hasar kontrolü ve pervane değişimini yorumlar. Hasarı tespit eder ve bakım onarım prosedürlerini uygular. |
Pervane depolama yöntem ve kurallarını tanımlar. |
Pervane malzemesini tanımlar. Pervane bakımını uygular. Malzeme hasarını yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 8.1 Atmosfer Fiziği | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
2 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 8.2 Aerodinamik | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
3 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 8.2 Aerodinamik | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
4 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 8.2 Aerodinamik | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
5 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 8.3 Uçuş Teorisi | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
6 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 8.3 Uçuş Teorisi | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
7 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 8.3 Uçuş Teorisi | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 8.4 Uçuş Kararlılığı ve Dinamiği | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
10 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 17.1 Temel Esaslar | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
11 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 17.2 Pervane Yapısı | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
12 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 17.3 Pervane Hatve (Pitch) Kontrolü | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
13 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 17.5 Pervane Buzdan Koruma | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
14 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 17.6 Pervane Bakımı | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
15 | Ders sunum dosyası özet, İstanbul Gelişim Üniversiteri Temel aerodinamik Kitabı | 17.7 Pervane Depolama ve Muhafaza | Sunum, anlatım, soru cevap, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ANDERSON. J.D., (2001). Fundemantals of Aerodynamics, McGraw-Hill Book Co., ABD MEGEP, (2011), Aerodinamik, Uçak Bakım 440FB0007, T.C. Milli Eğitim Yayınları, Ankara MEGEP, (2011), Uçuş Teorisi, Uçak Bakım 440FB0008, T.C. Milli Eğitim Yayınları, Ankara EASA Part-66 Training Handbook, Module 8 Basic Aerodynamic YÜKSELEN M.A., (1994). Aerodinamik, İTÜ Uçak ve Uzay Bilimleri, İstanbul EASA Part-66 Training Handbook, Module 17 Propeller DOĞRU. A. (t.y.), UTEK Pervaneler ve Hava Araçlarında Kullanımı Ders Notu, T.C. Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu, İzmir |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge of the basic principles of UAV technology, such as operating principles, aerodynamics, flight theory and aviation regulations. This knowledge gives students the ability to understand how UAV systems work and to master the technical details.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It is the type of knowledge that includes practical uses of UAVs, application scenarios and real-world data. Students combine theoretical knowledge and practice by examining the applications of UAV technology in different fields such as agriculture, security, mapping, search and rescue.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It includes mental processes such as analytical thinking, problem solving, creativity, critical thinking and decision making. UAV operators must have the ability to make quick and effective decisions in the face of various scenarios, and these skills form an important part of the training process.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to the ability of students to use their theoretical knowledge effectively in practice. These skills include hands-on tasks such as flight preparation, usability testing, maintenance and repair operations, data collection and analysis. Students develop these skills through simulations and field applications and learn how to use UAVs effectively in real-world scenarios.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It means that students develop the ability to work on their own and fulfill their responsibilities when they take part in UAV operations. These skills are critical for their self-confidence and work discipline in individual projects.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It focuses on developing students' skills in acquiring knowledge, adapting to new technologies and continuous learning. Since UAV technology is a rapidly evolving field, it is of great importance that students are empowered to acquire up-to-date knowledge and improve themselves.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The course provides students with the skills to communicate effectively, work in a team and collaborate. As UAV operations are often conducted in teams, students need to communicate effectively with other operators, engineers and stakeholders.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to a specific set of knowledge and skills related to UAV technology and operation. These competencies include in-depth knowledge in areas such as understanding the design of UAV systems, data analysis, mission planning, using flight management software and complying with regulatory requirements. Through these competencies, students acquire the specialized and technical knowledge required for various roles in the industry.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |