TR EN

TÜRK DİLİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TRD102 TÜRK DİLİ II 2 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Türk dilinin özellikleri, dil kuralları, yazılı ve sözlü metinlerle söz varlığı ve yazım kurallarına lişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Cümle çeşitleri, anlatım bozuklukları, paragraf anlatım biçimleri, yazılı anlatım türleri, sözlü anlatım türleri, yazım kuralları ve noktalama işaretleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türk Dili üzerine araştırma yapmış araştırmacıların görüşlerinden hareketle yazılı ve sözlü anlatım türlerini listeler.
Örnek metinler üzerinde cümle çeşitlerini kavramaya yönelik uygulamalar yapar.
Alan içi ve alan dışı bilgi kaynaklarını akademik metin yazarken bir araya getirir.
Örnek metinler üzerinde anlatım bozukluklarını türlerine göre sınıflandırır.
Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini dikkate alarak örnek metinleri değerlendirir.
Bilimsel, eleştirel, yaratıcı ve yapıcı düşünme cephelerinden bakarak, akademik bir perspektifle örnek metinleri değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Video İzleme, Okuma Cümle Çeşitleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
2 Video İzleme, Okuma Kelime Grupları Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
3 Video İzleme, Okuma Komposizyon Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
4 Video İzleme, Okuma Anlatım Biçimleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
5 Video İzleme, Okuma Konuşma ve Konuşma Çeşitleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
6 Video İzleme, Okuma Anlatım Bozuklukları Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
7 Video İzleme, Okuma Anlatım Bozuklukları Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Video İzleme, Okuma Anlatım Bozuklukları Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
10 Video İzleme, Okuma Diksiyon ve Diksiyon Kuralları Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
11 Video İzleme, Okuma Mektup ve Türleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
12 Video İzleme, Okuma Öğretici Türler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
13 Video İzleme, Okuma Olay Çevresinde Gelişen Türler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
14 Video İzleme, Okuma Tiyatro Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
15 Video İzleme, Okuma Şiir Türleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aksan D. (1977-86). Her Yönüyle Dil, 1, 2, 3. Ankara: TDK Yayınları.
Aksoy Ö. A. (1990). Dil Yanlışları. Ankara: Emel Matbaacılık.
Ergin M. (1993). Üniversiteler İçin Türk Dili. İstanbul: Bayrak Basım Yayın Dağıtım.
Banguoğlu T. (2000). Türkçenin Grameri. Ankara: TDK Yayınları.
Levent A. S. (1973). Dil Üstüne. Ankara: TDK Yayınları.
Turan F. (2014). Stages of Evolution: Studies in Turkish Language and Literature. Istanbul: The Isis Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İHA teknolojisinin temel ilkeleri, çalışma prensipleri, aerodinamik, uçuş teorisi ve havacılıkla ilgili yasal düzenlemeler gibi konularda sahip olunan bilgiler bütünüdür. Bu bilgi, öğrencilere İHA sistemlerinin nasıl çalıştığını anlama ve teknik detaylara hâkim olma yetisi kazandırır.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İHA'ların pratikteki kullanım alanlarını, uygulama senaryolarını ve gerçek dünya verilerini içeren bilgi türüdür. Öğrenciler, İHA teknolojisinin tarım, güvenlik, haritalama, arama-kurtarma gibi farklı alanlardaki uygulamalarını inceleyerek, teorik bilgi ile pratiği birleştirirler.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analitik düşünme, problem çözme, yaratıcılık, eleştirel düşünme ve karar verme gibi zihinsel işlemleri içerir. İHA operatörleri, çeşitli senaryolar karşısında hızlı ve etkili kararlar alabilme yeteneğine sahip olmalıdır ve bu beceriler, eğitim sürecinin önemli bir parçasını oluşturur.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte etkin bir şekilde kullanabilme yeteneklerini ifade eder. Bu beceriler arasında İHA'ların uçuşa hazırlık, kullanılabilirlik testleri, bakım ve onarım işlemleri, veri toplama ve analiz etme gibi uygulamalı görevler yer almaktadır. Öğrenciler, simülasyonlar ve saha uygulamaları aracılığıyla bu becerileri geliştirir, gerçek dünya senaryolarında İHA’ların etkin bir şekilde nasıl kullanılacağını öğrenirler.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrencilerin kendi başlarına çalışma yeteneklerini geliştirmeleri ve İHA operasyonlarında görev aldıkları zaman sorumluluklarını yerine getirebilmeleri anlamına gelir. Bu yetenekler, bireysel projelerdeki özgüvenleri ve iş disiplinleri açısından kritik öneme sahiptir.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrencilerin bilgi edinme, yeni teknolojilere adapte olma ve sürekli öğrenme becerilerini geliştirmeleri üzerine odaklanır. İHA teknolojisi hızla gelişen bir alan olduğundan, öğrencilerin güncel bilgiler edinme ve kendilerini geliştirme yetkisi büyük önem taşır.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
öğrencilere etkili iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve işbirliği yapabilme becerilerini kazandırır. İHA operasyonları genellikle ekip halinde yürütüldüğü için, öğrencilerin diğer operatörler, mühendisler ve paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurmaları gerekmektedir.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İHA teknolojisi ve operatörlüğü ile ilgili belirli bilgi ve beceri kümesini ifade eder. Bu yetkinlikler, İHA sistemlerinin tasarımını anlama, veri analizi, misyon planlama, uçuş yönetim yazılımlarını kullanabilme ve yasal düzenlemelere uyum sağlama gibi alanlarda derinlemesine bilgi birikimini kapsar. Öğrenciler, bu yetkinlikler sayesinde sektördeki çeşitli roller için gerekli olan özel ve teknik bilgilere sahip olurlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 51
Genel Toplam 51
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0