TR EN

GÜÇ ELEKTRONİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETP254 GÜÇ ELEKTRONİĞİ 4 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Endüstriyel uygulamalardan günlük yaşamımızdaki çeşitli cihazlara kadar pek çok alanda kullanılan yarıiletken güç elektroniği elemanlarının yakından tanınması. Bu elemanlar kullanılarak yapılan elektriksel güç dönüşümünün mantığının kavranması. Bu dönüştürücü devrelerinin yapıları, çalışmaları ve kullanım alanlarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Güç yarıiletkenleri, Güç Elektroniği uygulamaları, Bir fazlı kontrollü doğrultucular, Üç fazlı kontrollü doğrultucular, Doğru gerilim kıyıcılar, Alternatif gerilim kıyıcılar, Eviriciler, Frekans Çeviriciler, Güç elektroniği ile elektrik motorlarının kontrolü

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Güç elektroniğinin temel ilkelerini ve güç dönüşüm mantığını açıklar.(1)-Bilgi
Tristör grubu güç elemanlarını her yönüyle tanımlar ve güç kontrolünda uygular.(2,3)-Kavrama,Uygulama
Transistör grubu güç elemanlarını her yönüyle tanımlar ve güç kontrolünda kullanabilme.(2,3)-Kavrama,Uygulama
Uyarma devrelerini ve elemanlarını her yönüyle tanıyabilme ve kullanabilme. (2,3)-Kavrama,Uygulama
Temel güç devrelerinin yapılarını ve çalışmalarını inceler.(3)-Uygulama

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Güç elektroniğinin tanımı ve kapsamı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
2 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Temel güç devreleri ve güç dönüşümü mantığı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
3 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Temel güç elemanları, Diyot, Tristör, Triyak, GTO yapıları, çalışmaları ve kullanımı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
4 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Temel güç elemanları, Diyot, Tristör, Triyak, GTO yapıları, çalışmaları ve kullanımı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
5 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Temel güç elemanları, Diyot, Tristör, Triyak, GTO yapıları, çalışmaları ve kullanımı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
6 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Pals üreten devreler ve bu devrelerin şebeke ile uyumlu çalıştırılması. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
7 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, PWM kare dalga üreten devrelerin yapısı ve kullanım alanları. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, PWM kare dalga üreten devrelerin yapısı ve kullanım alanları. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
10 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, AC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
11 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, AC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
12 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, AC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
13 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, DC-DC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
14 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, DC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
15 Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, DC-AC dönüştürücü devrelerinin türleri, yapıları ve kullanımı. Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

MEGEP

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
3
2
Know and apply the next generation of design and technologies.
3
3
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
2
4
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
2
5
Creates ideas that are open to innovation and change.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
4
2
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
2
2
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
3
3
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have a competence to take responsibility for the given works.
3
2
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
2
3
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
1
2
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
3
2
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 6 2 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 97
Genel Toplam 97
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0