Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH101 | KLAVYE TEKNİKLERİ I | 1 | 2 | 1 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GÜL GÜLER BİNKANAT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bilgisayarda F Klâvye de onparmak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma bilgi ve becerilerini kazandırmak. Bu becerileri her türlü yazı örnekleri üzerinde kullanmalarını sağlayabilme. Bilgisayarda yazı şekillendirme yapabilme. Farklı dillerde de yazı yazabilme alışkanlığı kazandırabilme. Türk Standartlarına göre yazı yazabilme tekniklerini öğrenebilme. Ayrıca sözle ifade edilen bir metni /konuşmayı anında F klâvye kullanarak yazabilme. |
İçerik: | Klavyenin Tanımı, F klavye Harf Dizilimi, Bilimsellik, Klavye Tanımı, Klavyenin Tarihsel Gelişimi, Bilgisayarda ergonomi, temel sıra tuşları,üst sıra tuşları, Alt Sıra Tuşları,Türkçe F klavyede hız çalışmaları ve süratin arttırılması konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türkiye’de kullanılan klâvyeleri tanır. |
F Klâvye özelliklerini bilir ve bilgisayarda kullanır. |
F Klâvyede on parmak yazım için ideal çalışma ortamını hazırlar. Makine başındaki oturuş pozisyonunu ayarlar. |
Elleri ve parmakların pozisyonunu F klâvye temel harf sırasına uygun olarak yerleştirir. |
F klâvyede temel harf sırasındaki tuşları bilir ve bu tuşları seri olarak kullanır. |
F klâvyede temel harf sırasındaki tuşları bilir ve bu tuşları seri olarak kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Klavyenin Tanımı, F klavye Harf Dizilimi, Bilimsellik konuları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | - | Klavye Tanımı, Klavyenin Tarihsel Gelişimi, Bilgisayarda ergonomi | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | - | Temel Sıra Tuşları, Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | - | Üst Sıra Tuşları, Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | - | Alt Sıra Tuşları, Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Türkçe F klavyede hız çalışmaları ve süratin arttırılması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | - | Türkçe F klavyede hız çalışmaları ve süratin arttırılması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | - | Konu Tekrarı | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hülya Gürsoy, Klavye Kullanımı , ADUZEP ders notları |
Okutkan, Muzaffer (1995). Daktilografi |
Öztoprak, Menekşe Tarhan (2007), Klavye Teknikleri, Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
|
0 | |||||
2 |
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirebilir.
|
0 | |||||
2 |
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
|
0 | |||||
3 |
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçeyi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki becerilerin yanında gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü oalrak aktarabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |