Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MBH105 |
ANAYASA HUKUKU |
1 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. LOKMAN KANTAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Anayasa hukukunun temel kavramları, anayasa türleri, devlet şekilleri, hükümet sistemleri ve demokrasi gibi kavramları, Osmanlı anayasal gelişmeleri,Cumhuriyet dönemi anayasal gelişmeleri ve 1982 Anayasasında yapılan değişiklikler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Anayasa Hukuku ve Anayasa Kavramı, Anayasaya Uygunluk Denetiminin Yolları, Anayasa Türleri, Kurucu İktidar, Monarşi ve Cumhuriyet, Tek Devlet ve Birleşik Devlet, Konfederasyon Federasyon ve Üniter Devlet, Demokrasi Kavramı, Demokrasi Teorileri, Egemenliğin Kullanılması Bakımından Demokrasi Tipleri, Seçimler, Temel Hak ve Hürriyetler, Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması, Osmanlı Anayasal Gelişmeleri, Cumhuriyet Dönemi Anayasal Gelişmeleri ve 1982 Anayasasında Yapılan Değişiklikler konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Anayasa hukukunun temel kavramlarını, anayasaya uygunluk denetiminin yollarını ve anayasa tiplerini tanımlar. |
Osmanlı anayasal gelişmeleri ve Cumhuriyet dönemi Anayasal gelişmelerini bilir. |
Devlet şekillerini açıklar. |
Demokrasi teorilerini ve demokrasi tiplerini karşılaştırarak yorumlar. |
Türkiye Cumhuriyeti’nin temel organları olan yasama, yürütme ve yargının kuruluş ve işleyişi, seçim sistemi konularını bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak taraması |
Anayasa Hukuku ve Anayasa Kavramı, Anayasa Türleri |
- |
2 |
Kaynak taraması |
Kurucu İktidar: Asli Kurucu İktidar, Tali Kurucu İktidar |
- |
3 |
Kaynak taraması |
Devlet Şekilleri |
- |
4 |
Kaynak taraması |
Hükümet Sistemleri |
- |
5 |
Kaynak taraması |
Demokrasi Kavramı, Demokrasi Teorileri |
- |
6 |
Kaynak taraması |
Seçimler |
- |
7 |
Kaynak taraması |
Kanunların Anayasaya Uygunluk Denetimi, Osmanlı Anayasal Gelişmeleri |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak taraması |
Cumhuriyet Dönemi Anayasal Gelişmeleri |
- |
10 |
Kaynak taraması |
Temel İlkeler, Temel Hak ve Hürriyetler |
- |
11 |
Kaynak taraması |
TBMM Üyelerinin Seçimi, Hukuki Statüsü, TBMM' nin Görev ve Yetkileri |
- |
12 |
Kaynak taraması |
Cumhurbaşkanı |
- |
13 |
Kaynak taraması |
Yürütme Organının Düzenleyici İşlemleri, Olağanüstü Hal Yönetim Usulü |
- |
14 |
Kaynak taraması |
Yargı Organı, Anayasa Yargısı |
- |
15 |
Kaynak taraması |
1982 Anayasasında Yapılan Değişiklikler |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Gözler, K.(2024).Anayasa Hukukuna Giriş. Bursa: Ekin Basım Dağıtım |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to think in analytical law.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
To acquired the awareness of life-long learning.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
The ability to institute proceedings.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
3 |
5 |
15 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|