Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH104 | MEDENİ USUL HUKUKU | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. LOKMAN KANTAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Türk hukuk yargılamasının temel işleyişi anlatılarak, usul hukuku alanında uygulamada karşılaşılacak problemlere öğrencinin temel düzeyde çözümler üretmesini amaçlar. |
İçerik: | Medeni usul hukukunun genel esasları medeni usul hukuku kurallarının uygulanması ve yorumu, Yargı kavramı ve yargı çeşitleri ,İlk derece mahkemeleri Bölge Adliye Mahkemeleri ve Yargıtay, Görev, yetki, iş bölümü, Davada usul işlemleri ve süreler, Taraf kavramı taraf ehliyeti dava ehliyeti taraf değişikliği dava arkadaşlığı, Davaya müdahale asli müdahale fer i müdahale, Dava şartları, dava çeşitleri, Davanın açılması, dilekçeler teatisi ve ön inceleme, Dava açılmasının hukuki sonuçları maddi hukuka ait sonuçlar şekli hukuka ait sonuçlar, Davaya cevap savunma hakkı cevap dilekçesi cevap süresi, Kanun yollarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bireyler arasında özel hukuktan doğan uyuşmazlıkların görüleceği mahkeme teşkilatını ve işleyişini açıklar. |
Mahkemelerin görev ve yetkilerini tanımlar. |
Yargılamaya hakim olan ilkeler ışığında taraf, dava ehliyeti, temyiz gibi temel kavramları yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak taraması | Medeni Usul Hukukuna Giriş ve Genel Esaslar | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Kaynak taraması | Yargı Kavramı, Yargı Çeşitleri ve Mahkemeler | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Kaynak taraması | Görev ve Yetki Kuralları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Kaynak taraması | Davada Usul İşlemleri ve Süreler | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Kaynak taraması | Davanın Tarafları, Dava Arkadaşlığı | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Kaynak taraması | Taraf Değişikliği, Davaya Müdahale, Vekalet | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Kaynak taraması | Dava Şartları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak taraması | Dava Çeşitleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Kaynak taraması | Davanın Açılması ve Davanın Açılmasının Sonuçları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | Kaynak taraması | Davaya Cevap, Ön İnceleme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Kaynak taraması | Tahkikat. Sözlü Yargılama | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Kaynak taraması | Karar, Hüküm | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Kaynak taraması | Kanun Yolları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Kaynak taraması | Pratik Çalışma, Genel Tekrar | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kuru, B.,Arslan, R., Yılmaz, E.(2018). Medeni Usul Hukuku, Yetkin Yayınları |
Medeni Usul Hukuku Ders Notları (2013) Altın Notlar Serisi Savaş Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
|
5 | |||||
2 |
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirebilir.
|
5 | |||||
2 |
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
|
5 | |||||
3 |
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçeyi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki becerilerin yanında gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü oalrak aktarabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |