Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH201 | KLAVYE TEKNİKLERİ III | 3 | 2 | 1 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. LOKMAN KANTAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | F klavyede klavyeye bakmadan ve tüm parmakları aktif olarak kullanarak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Klavye Üzerinde Sayıların Kullanımın Öğrenilmesi, Klavye Üzerinde Sembollerin Kullanımın Öğrenilmesi, Dil Bilgisi Kurallarına Uygun Metin Çalışması, Yazışma Kurallarına Uygun Şekilde Dilekçe Hazırlama, Resmi Yazıları Biçimlendirme, İngilizce Metin Çalışması, Hız Çalışması konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
10 parmak süratli yazı yazar. |
İmla kurallarını ve noktalama işaretlerini doğru kullanır. |
Resmi yazıları kurallarına uygun olarak hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Hız Çalışmaları | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
2 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Hatasız Yazma Çalışmaları | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
3 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Noktalamalı Hızlı Yazma | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
4 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Noktalamasız Hızlı Yazma | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
5 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Yazım Yanlışları | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
6 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Hız Hesabı | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
7 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Dijital Uygulamaları Kullanarak Hızlı Yazma Çalışmaları | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | 3 Dakikalık Hız Çalışmaları | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
10 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | 5 Dakikalık Hız Çalışmaları | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
11 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Metne Bakarak Hızlı Yazma Çalışmaları | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
12 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Seslendirilen Bir Metni Hızlı Yazma Çalışmaları | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
13 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Yanlış Yazılan Sözcükleri Bulma ve Düzeltme | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
14 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Hız Çizelgesi Hazırlama | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
15 | Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık | Hız Çizelgesi Hazırlama | Uygulama-Laboratuvar Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Acar, S. (2019). Turbo_F_Klavye_v2. http://www.samiacar.net/ |
Acar, S. (2009). Web Destekli Performans Tabanlı Öğrenmede Motivasyon Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenmenin Kalıcılığına Ve Tutumlarına Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
|
3 | |||||
2 |
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
2 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirebilir.
|
4 | |||||
2 |
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
|
4 | |||||
3 |
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçeyi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki becerilerin yanında gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
|
2 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü oalrak aktarabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
|
3 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |