TR EN

KLAVYE TEKNİKLERİ III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MBH201 KLAVYE TEKNİKLERİ III 3 2 1 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. LOKMAN KANTAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: F klavyede klavyeye bakmadan ve tüm parmakları aktif olarak kullanarak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Klavye Üzerinde Sayıların Kullanımın Öğrenilmesi, Klavye Üzerinde Sembollerin Kullanımın Öğrenilmesi, Dil Bilgisi Kurallarına Uygun Metin Çalışması, Yazışma Kurallarına Uygun Şekilde Dilekçe Hazırlama, Resmi Yazıları Biçimlendirme, İngilizce Metin Çalışması, Hız Çalışması konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

10 parmak süratli yazı yazar.
İmla kurallarını ve noktalama işaretlerini doğru kullanır.
Resmi yazıları kurallarına uygun olarak hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hız Çalışmaları Uygulama-Laboratuvar Çalışması
2 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hatasız Yazma Çalışmaları Uygulama-Laboratuvar Çalışması
3 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Noktalamalı Hızlı Yazma Uygulama-Laboratuvar Çalışması
4 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Noktalamasız Hızlı Yazma Uygulama-Laboratuvar Çalışması
5 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Yazım Yanlışları Uygulama-Laboratuvar Çalışması
6 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hız Hesabı Uygulama-Laboratuvar Çalışması
7 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Dijital Uygulamaları Kullanarak Hızlı Yazma Çalışmaları Uygulama-Laboratuvar Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık 3 Dakikalık Hız Çalışmaları Uygulama-Laboratuvar Çalışması
10 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık 5 Dakikalık Hız Çalışmaları Uygulama-Laboratuvar Çalışması
11 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Metne Bakarak Hızlı Yazma Çalışmaları Uygulama-Laboratuvar Çalışması
12 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Seslendirilen Bir Metni Hızlı Yazma Çalışmaları Uygulama-Laboratuvar Çalışması
13 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Yanlış Yazılan Sözcükleri Bulma ve Düzeltme Uygulama-Laboratuvar Çalışması
14 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hız Çizelgesi Hazırlama Uygulama-Laboratuvar Çalışması
15 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hız Çizelgesi Hazırlama Uygulama-Laboratuvar Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Acar, S. (2019). Turbo_F_Klavye_v2. http://www.samiacar.net/
Acar, S. (2009). Web Destekli Performans Tabanlı Öğrenmede Motivasyon Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenmenin Kalıcılığına Ve Tutumlarına Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
3
2
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
2
2
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirebilir.
4
2
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
5
2
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
4
3
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkçeyi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
3
2
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki becerilerin yanında gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
2
2
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü oalrak aktarabilir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
3
2
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
3
3
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 5 50
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0