Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH203 | CEZA HUKUKU | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ceza hukukunun temel kavramları, ceza hukukuna egemen olan temel ilkeler ele alınarak, Türk Ceza Kanunu’nun uygulanması, suç kavramı, suçun unsurları, cezalar, güvenlik tedbirleri konuları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ceza Hukuku Kavramı ve Ceza Hukukunun Temel İlkeleri, Ceza Hukuku Kurallarının Yer ve Zaman Bakımından Uygulanması, Suçun Maddi Unsurları, Suçun Manevi Unsurları, Kusurluluk Kavramı ve Kusurluluğu Etkileyen Haller, Hukuka Uygunluk Nedenleri, Meşru Savunma, Suçun Özel Görünüş Şekilleri: Teşebbüs, İştirak, İçtima, Zincirleme Suç ve Suçta Tekerrür, Genel Olarak Ceza Hukuku Yaptırımları, Güvenlik Tedbirleri, Cezaların İnfazı, Davanın ve Cezaların Düşmesi, Dava Zamanaşımı ve Ceza Zamanaşımı konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ceza hukuku kavramı ve ceza hukukunun temel ilkeleri konularını öğrenir. |
Ceza hukuku kurallarının yer ve zaman bakımından nasıl uygulanacağını bilir. |
Suç kavramı, suçun maddi ve manevi unsurları ve suçun özel görünüş şekillerini tanımlar. |
Suçun unsurlarından fiil, hareket, netice konu, kast ve taksir konularını değerlendirir. |
Bir eylemin suç teşkil edip etmediğini ve suç teşkil eden eylemlerin yaptırımlarının ne olacağını yorumlar. |
Dava zamanaşımı ve ceza zamanaşımı nedenlerini değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak taraması | Ceza Hukuku Kavramı ve Ceza Hukukunun Temel İlkeleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
2 | Kaynak taraması | Ceza Hukuku Kurallarının Yer ve Zaman Bakımından Uygulanması | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
3 | Kaynak taraması | Suçun Maddi Unsurları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
4 | Kaynak taraması | Suçun Maddi Unsurları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
5 | Kaynak taraması | Suçun Manevi Unsurları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
6 | Kaynak taraması | Kusurluluk Kavramı ve Kusurluluğu Etkileyen Haller | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
7 | Kaynak taraması | Hukuka Uygunluk Nedenleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak taraması | Suçun Özel Görünüş Şekilleri: Teşebbüs, İştirak, İçtima | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
10 | Kaynak taraması | Zincirleme Suç ve Suçta Tekerrür | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
11 | Kaynak taraması | Genel Olarak Ceza Hukuku Yaptırımları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
12 | Kaynak taraması | Güvenlik Tedbirleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
13 | Kaynak taraması | Cezaların İnfazı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
14 | Kaynak taraması | Davanın ve Cezaların Düşmesi, Dava Zamanaşımı ve Ceza Zamanaşımı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
15 | Kaynak taraması | Kişilere Karşı Suçlar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hakeri, H.(2020). Ceza Hukuku Genel Hükümler Temel Bilgiler. Ankara: Astana Yayınları |
Zafer, H.,Centel, N., Çakmut, Ö.(2020).Türk Ceza Hukukuna Giriş. İstanbul: Beta Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
|
3 | |||||
2 |
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirebilir.
|
5 | |||||
2 |
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
|
3 | |||||
2 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
|
3 | |||||
3 |
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçeyi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki becerilerin yanında gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü oalrak aktarabilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |