TR EN

ENTEGRE OFİS UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BGT153 ENTEGRE OFİS UYGULAMALARI 1 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrencinin günlük hayatta, ofis yaşamında, yazılım ekiplerinde kullanabileceği faydalı araçların becerileri geliştirilmesi hedeflenmektedir.
İçerik: Bu derste Microsoft Ofis ve Google araçları kullanılarak e-posta, takvim, toplantı, doküman düzenleme, tablo hazırlama, sunum hazırlama gibi günlük hayatta kullanılabilecek çeşitli uygulamaların bilgisayar ortamında kolaylaştırılması sağlanacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ofis yazılımlarını ve bulut tabanlı araçları etkin bir şekilde kullanabilir.
Google Workspace, Microsoft Office araçlarını uygulamalı olarak öğrenir.
Yazılımlar arasında veri paylaşımı ve entegrasyon süreçlerini yönetebilir.
Farklı işletim sistemlerinde çalışan yazılımların temel özelliklerini kavrar.
İş süreçlerinde kullanılan belgeler, tablolar ve sunumlar hazırlayabilir.
Dosya formatları arasında dönüşüm ve uyumluluk sorunlarına çözüm üretebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, internet servisleri, internet tarayıcılar ve ayarları. Anlatım
2 Araştırma Google Formlar, takvim Anlatım,uygulama
3 Araştırma Drive, e-tablolar, dökümanlar, slaytlar Anlatım,uygulama
4 Araştırma MS Word MS Word ekranı, Araç çubukları ve özellikleri, Kaydet, Güvenlik seçenekleri Anlatım,uygulama
5 Araştırma MS WORD Sayfa Yapısı, Wordde yazı yazma, Yazı tipi özellikleri, Biçim boyacısı, Paragraf özellikleri, Sekmeler, Kenarlık ve Gölgelendirme, Sütunlar, Madde işaretleri ve numaralandırma Anlatım,uygulama
6 Araştırma MS Word Tablo eklemek ve tablo araç çubuğu, Çizim nesnesi eklemek, Şablonlar, Otomatik düzeltme seçenekleri, Özel yapıştır, Bul-Değiştir-Git, Küçük resim ve resim eklemek, resim araç çubuğunun kullanılması Anlatım,uygulama
7 Araştırma MS Excel - Excel´e Giriş, Sayfa ve Hücre Kavramı, İmleç Çeşitleri, Sayfa Sekmeleri, Kes-Kopyalama- Yapıştır, Satır ve Sütun İşlemleri, biçimlendirme Anlatım,uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma MS Excel - Araç Çubuklarıyla Tanışmak, Dosyalarla Çalışmak, Çalışma Sayfasında Gezinmek Anlatım,uygulama
10 Araştırma MS Excel - Operatörler, Formül Oluşturma, Hücre Biçimlendirme, Çizim Nesneleri Oluşturmak, Grafikler Anlatım,uygulama
11 Araştırma MS Powerpoint - Slayt oluşturmak, Slayt düzeni, Slayt Tasarımı Anlatım,uygulama
12 Araştırma Özel animasyon, ses eklemek ve slaytı başlatmak Anlatım,uygulama
13 Araştırma Asıl slayt düzenleme, slayt görünüm araçları Anlatım,uygulama
14 Araştırma Yeni sunum hazırlama araçları Anlatım,uygulama
15 Araştırma Ofis uygulama çalışmaları Anlatım,uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şen Bilişim. (2024). Microsoft Office 365 Professional 2024.
Yandım, H. (2024). A’dan Z’ye Uygulamalı Microsoft Office Programları Eğitimi.
Teknoteleskop Yayınları. (2024). Excel, Word ve Resmi Yazışmalarda Mükemmellik Kitabı.
Microsoft Office Resmi Kılavuzları: ◦ Microsoft Word, Excel, PowerPoint'in resmi dokümantasyonları ve kullanıcı rehberleri. Microsoft Office Kılavuzları
Google Workspace Eğitim Kaynakları: ◦ Google Drive, Docs, Sheets, Slides ve Formlar için resmi eğitim içerikleri. Google Workspace Learning Center
Mastering Microsoft Office - Gini Courter
Google Workspace for Beginners - Paul McFedries

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Computer concepts, methods and the software would dominate.
1
2
Recognizes the basic functions of hardware.
1
3
Recognize personal and network operating systems.
1
4
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
3
5
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hardware makes the process of discovery and establishment.
1
2
Explains data management processes.
1
3
Explains different areas where software languages are used.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
2
2
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
1
3
Use math skills in vocational areas.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
3
2
Are given the chance to apply theoretical issues.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
1
2
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
1
3
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can learn and put into practice what they learned fast.
3
2
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
1
2
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
2
3
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 79
Genel Toplam 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0