TR EN

ROBOTİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETP276 ROBOTİK 3 2 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALİ ÇETİNKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste amaç, ön lisans öğrencilerine robotik biliminin temel prensiplerini ve bilgisayar programcısı bakış açısıyla robotlara yaklaşımı tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, robotik alanındaki temel kavramları ve tarihçeyi anlamalarının yanı sıra, robot projeleri geliştirmek için gerekli olan algoritma geliştirme, kontrol yapıları, sensörler ve motor uygulamaları gibi konularda bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, çeşitli mikrodenetleyici ve mikroişlemci tabanlı geliştirme ortamlarını kullanarak robotik projeler tasarlamayı öğrenerek, bu projeleri etkili bir şekilde sunma becerilerini geliştireceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler robotik biliminin disiplinler arası etkileşim içindeki pratik uygulamalarını anlamış ve öğrenmiş olacaklardır.
İçerik: Robotiğe Giriş Ders Tanıtımı, Temel Kavramları ve Tarihçesi, Robotik Programlama ve Algoritmalar, Gömülü Sistemler ve Elektronik Devre Kartları, Gömülü Sistemler ile Uygulamalar, Sensörler ve Algılayıcılar, Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamalar, Vize Sınavı Haftası, Mobil Robotlar, Mobil Robotlar ile Uygulamalar, Robotik Uygulamalar ve Proje Çalışmalarının Bildirimi ve Sunumları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Gerekli teknik, akademik ve pratik bilgiye ulaşabilme yeteneği.
Sistem veya süreçleri analiz edip tasarlama ve kullanma becerisi, verimlilik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik, çevresel ve sosyal boyutlarda uygulama yetisi sergileme kabiliyeti.
Disiplinler arası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışabilme becerisi.
Robotik biliminin tarihçesini ve temellerini anlama yetisi.
Robotlara bilgisayar programcısı özel bakış açısı ışığında yaklaşım sergileme yeteneği.
Elektronik ve yazılımın birleşimi ile robotikte fiziksel sistemlerin tasarımından yazılım tabanlı kontrolüne kadar geniş bir yelpazede uygulama potansiyelini anlama yetkisi.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı Kaynaklar Robotiğe Giriş Ders Tanıtımı, Temel Kavramları ve Tarihçesi Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
2 Yazılı Kaynaklar Robotik Programlama ve Algoritmalar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
3 Yazılı Kaynaklar Gömülü Sistemler ve Elektronik Devre Kartları Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
4 Yazılı Kaynaklar Gömülü Sistemler ile Uygulamalar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
5 Yazılı Kaynaklar Sensörler ve Algılayıcılar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
6 Yazılı Kaynaklar Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamalar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
7 Yazılı Kaynaklar Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamalar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı Kaynaklar Mobil Robotlar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
10 Yazılı Kaynaklar Mobil Robotlar ile Uygulamalar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
11 Yazılı Kaynaklar Robotik Uygulamalar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
12 Yazılı Kaynaklar Robotik Uygulamalar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
13 Yazılı Kaynaklar Robotik Uygulamalar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
14 Yazılı Kaynaklar Proje Çalışmalarının Bildirimi ve Sunumu Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
15 Yazılı Kaynaklar Proje Çalışmalarının Bildirimi ve Sunumu Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ord. Prof. Dr. Cahit ARF, "Makine düşünebilir mi ve nasıl düşünebilir", Atatürk Üniversitesi-Üniversite Çalışmalarını Muhite Yayma ve Halk Eğitimi Yayınları Konferanslar Serisi, (1), 91-103. Erzurum, 1959.
Prof. Dr. Ercan Nurcan YILMAZ & Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÖNEN, "Örneklerle Uygulamalı C ve C++ - 2023", İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2023.
Öğr. Gör. Ali ÇETİNKAYA, "Bulanık Mantık ve Python Uygulamaları". İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları, 2023.
Öğr. Gör. Ali ÇETİNKAYA, Mühendislik Alanında Yapay Zeka (YZ) İçerikli Araştırmalarda Yaklaşımlar - Serüven Yayınevi, İzmir, 2022.
Öğr. Gör. Ali ÇETİNKAYA, Approaches with Artificial Intelligence (AI) Algorithms to Smart System Works - Platanus Publishing, Ankara, 2023.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 10 3 30
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0