Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELP254 | PROGRAMLANABİLİR MANTIK DENETLEYİCİLER | 4 | 2 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İZZET YAVUZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Programlanabilen mantık denetleyicilerin yapısını tanıyabilme, çalışma prensibini kavrayabilme. Programlanabilen mantık denetleyicilerinin programlama ilkelerini uygulayabilme. Programlama, uygulama örnekleri yapabilme. |
İçerik: | PLC cihazları, programlama yöntemleri, röleli sistemler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Programlanabilir mantık denetleyicileri tanımlar. (define)(1) |
PLC için merdiven diyagramı çizer. (draw)(3) |
Merdiven diyagramının komut listesini gösterir. (show)(3) |
Merdiven diyagramının komut listesini gösterir. (show)(3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Programlanabilir mantık denetleyicilere giriş | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | PLC, PC, PIC farkları ve benzerlikleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | PLC’nin çalışma prensibi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
4 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | PLC programlama yöntemleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Lojik kapı gösterimi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramı ile programlama | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramı ile programlama | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
8 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramı ile programlama | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
9 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramında zamanlayıcı kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
10 | - | ARA SINAV | - |
11 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramında zamanlayıcı kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramında sayıcı kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
13 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramında sayıcı kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
14 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Komut listesi gösterimi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Çeşitli uygulama örnekleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
megep modulleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 4 | 16 |
Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 63 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |