| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ELP254 | PROGRAMLANABİLİR MANTIK DENETLEYİCİLER | 4 | 2 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İZZET YAVUZ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Programlanabilen mantık denetleyicilerin yapısını tanıyabilme, çalışma prensibini kavrayabilme. Programlanabilen mantık denetleyicilerinin programlama ilkelerini uygulayabilme. Programlama, uygulama örnekleri yapabilme. |
| İçerik: | PLC cihazları, programlama yöntemleri, röleli sistemler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Programlanabilir mantık denetleyicileri tanımlar. (define)(1) |
| PLC için merdiven diyagramı çizer. (draw)(3) |
| Merdiven diyagramının komut listesini gösterir. (show)(3) |
| Merdiven diyagramının komut listesini gösterir. (show)(3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Programlanabilir mantık denetleyicilere giriş | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 2 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | PLC, PC, PIC farkları ve benzerlikleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | PLC’nin çalışma prensibi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 4 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | PLC programlama yöntemleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Lojik kapı gösterimi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 6 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramı ile programlama | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 7 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramı ile programlama | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 8 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramı ile programlama | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 9 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramında zamanlayıcı kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramında zamanlayıcı kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 12 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramında sayıcı kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 13 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Merdiven diyagramında sayıcı kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 14 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Komut listesi gösterimi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 15 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Çeşitli uygulama örnekleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| megep modulleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 5 | 25 |
| Laboratuvar | 8 | 2 | 16 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 4 | 4 | 16 |
| Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 8 | 2 | 16 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 63 | 0 | 149 |
| Genel Toplam | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |