Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELP251 | TEMEL ELEKTRİK VE ELEKTRONİK | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İZZET YAVUZ-Öğr.Gör. TÜRKER YAPAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere temel elektrik ve elektronik prensipleri ile ilgili teorik bilgileri kazandırmak, bu bilgileri uygulamalı çalışmalarda kullanmalarını sağlamak ve alanla ilgili temel yeterlilikleri geliştirmektir. Öğrencilerin, elektrik ve elektronik sistemlerin temel bileşenlerini tanıyarak problem çözme ve uygulama becerilerini ilerletmeleri hedeflenmektedir. |
İçerik: | Bu ders, elektrik ve elektronik alanında temel bilgilerin kazandırılması amacıyla aşağıdaki konuları kapsamaktadır: -0 Doğru Akım ve Gerilim: Temel kavramlar, DC devre analizi ve uygulamaları. -Seri ve Paralel Devreler: Devre elemanlarının bağlanma yöntemleri ve analiz teknikleri. - Alternatif Akım Devreleri: AC devre prensipleri, dalga formları ve reaktans kavramı. - Alternatif Akımda Ölçme: Ölçüm cihazlarının kullanımı ve doğru ölçüm teknikleri. - Yarı İletkenler: Diyot, LED ve diğer yarı iletken malzemelerin özellikleri ve kullanım alanları. - Transistörler: Çalışma prensipleri, çeşitleri ve temel uygulamaları. - Lehimleme: Elektronik devrelerde kullanılan lehimleme teknikleri ve güvenlik kuralları. -Baskı Devre (PCB) Tasarımı: Baskı devre tasarım süreçleri ve uygulamaları. - SMD Elemanların Montajı: Yüzey montaj teknolojisi ve bileşenlerin doğru montaj yöntemleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler, temel elektrik kavramlarını ve tanımlarını öğrenerek elektrik akımı, potansiyel farkı, pasif ve aktif devre elemanlarının temel özelliklerini açıklayabilir. Doğru akım devrelerini çözme becerisi kazanarak alternatif akım devrelerinde de analiz yapabilecek düzeye gelirler. Geçici dalga analizlerini çözme ve alternatif akım devrelerinde güç analizi yapabilme yetkinlikleri geliştirir. Karışık devrelerin analizini yaparak işlemsel yükselteçlerin çalışma prensiplerini anlar ve toplama, türev, integral alma gibi matematiksel işlemleri devrelerle gerçekleştirebilir. Yarı iletkenlerin fiziksel yapısını, elektronikteki önemini ve çalışma prensiplerini öğrenerek AC/DC doğrultucu devrelerini tasarlar ve analiz eder. Gerilim düzenleyici elektronik devrelerin çözümünü yapabilir. Ayrıca, tek kutuplu eklem diyotların çalışma prensibini bilerek bu diyotlarla devre modeli tasarlar ve uygular. Alan etkili transistörlerin (AET) çalışma prensiplerini kavrar, devre tasarımı yapar ve uygular. Güç elektroniği ve bu alandaki devre analizlerini yapma becerisi kazanır. Son olarak, baskılı devre tasarlama ve düzenleme becerilerini edinerek tüm bu bilgilerle elektronik devre tasarımı ve analizi konularında yetkinlik sağlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme Aletleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Doğru Akım ve Gerilim | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Dirençler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Ohm Kanunu | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Kirchhoff akım ve gerilim kanunu | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Voltmetre ve Ampermetre Bağlantısı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Yalıtım, Topraklama | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Kısa Devre | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Ölçü aletleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Breadboard kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Dijital ölçü aletlerinde ölçüm değerini en hassas değeri ölçer | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Kısa devre ve topraklama hatalarına dikkat etmek | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Alternatif Akım ve Gerilim, Bobin ve Kondansatör | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Fenciler için temel Elektronik, Bilim Center; Temel Elektrik 1 Devre Teorisi Analizi Dalga Şekilleri Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
||||||
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
||||||
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to use different operating systems.
|
||||||
2 |
Self-installation performs the required software.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
||||||
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |