Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BTP254 |
ROBOTİĞE GİRİŞ |
4 |
3 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste amaç, ön lisans öğrencilerine robotik biliminin temel prensiplerini ve bilgisayar programcısı bakış açısıyla robotlara yaklaşımı tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, robotik alanındaki temel kavramları ve tarihçeyi anlamalarının yanı sıra, robot projeleri geliştirmek için gerekli olan algoritma geliştirme, kontrol yapıları, sensörler ve motor uygulamaları gibi konularda bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, çeşitli mikrodenetleyici ve mikroişlemci tabanlı geliştirme ortamlarını kullanarak robotik projeler tasarlamayı öğrenerek, bu projeleri etkili bir şekilde sunma becerilerini geliştireceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler robotik biliminin disiplinler arası etkileşim içindeki pratik uygulamalarını anlamış ve öğrenmiş olacaklardır. |
İçerik: |
Robotiğe Giriş Ders Tanıtımı, Temel Kavramları ve Tarihçesi, Robotik Programlama ve Algoritmalar, Gömülü Sistemler ve Elektronik Devre Kartları, Gömülü Sistemler ile Uygulamalar, Sensörler ve Algılayıcılar, Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamalar, Vize Sınavı Haftası, Mobil Robotlar, Mobil Robotlar ile Uygulamalar, Robotik Uygulamalar ve Proje Çalışmalarının Bildirimi ve Sunumları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
1. Gerekli teknik, akademik ve pratik bilgiye ulaşabilme yeteneği.
2. Sistem veya süreçleri analiz edip tasarlama ve kullanma becerisi, verimlilik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik, çevresel ve sosyal boyutlarda uygulama yetisi sergileme kabiliyeti.
3. Disiplinler arası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışabilme becerisi.
4. Robotik biliminin tarihçesini ve temellerini anlama yetisi.
5. Robotlara bilgisayar programcısı özel bakış açısı ışığında yaklaşım sergileme yeteneği.
6. Elektronik ve yazılımın birleşimi ile robotikte fiziksel sistemlerin tasarımından yazılım tabanlı kontrolüne kadar geniş bir yelpazede uygulama potansiyelini anlama yetkisi. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Robotiğe Giriş Ders Tanıtımı, Temel Kavramları ve Tarihçesi |
Anlatım |
2 |
- |
Robotik Programlama ve Algoritmalar |
Anlatım |
3 |
- |
Gömülü Sistemler ve Elektronik Devre Kartları |
Anlatım |
4 |
- |
Gömülü Sistemler ile Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
5 |
- |
Sensörler ve Algılayıcılar |
Anlatım ve Uygulama |
6 |
- |
Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
7 |
- |
Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Mobil Robotlar |
Anlatım ve Uygulama |
10 |
- |
Mobil Robotlar ile Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
11 |
- |
Robotik Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
12 |
- |
Robotik Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
13 |
- |
Robotik Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
14 |
- |
Proje Çalışmalarının Bildirimi ve Sunumu |
Anlatım ve Uygulama |
15 |
- |
Proje Çalışmalarının Bildirimi ve Sunumu |
Anlatım ve Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Ord. Prof. Dr. Cahit ARF, "Makine düşünebilir mi ve nasıl düşünebilir", Atatürk Üniversitesi-Üniversite Çalışmalarını Muhite Yayma ve Halk Eğitimi Yayınları Konferanslar Serisi, (1), 91-103. Erzurum, 1959.
Prof. Dr. Ercan Nurcan YILMAZ & Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÖNEN, "Örneklerle Uygulamalı C ve C++ - 2023", İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2023.
Öğr. Gör. Ali ÇETİNKAYA, "Bulanık Mantık ve Python Uygulamaları". İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları, 2023.
Öğr. Gör. Ali ÇETİNKAYA, Mühendislik Alanında Yapay Zeka (YZ) İçerikli Araştırmalarda Yaklaşımlar - Serüven Yayınevi, İzmir, 2022.
Öğr. Gör. Ali ÇETİNKAYA, Approaches with Artificial Intelligence (AI) Algorithms to Smart System Works - Platanus Publishing, Ankara, 2023. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to use different operating systems.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Self-installation performs the required software.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|