Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITP152 | MUKAVEMET | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YASEMİN KILIÇ ERDİM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile öğrenci, şekil değiştiren cisim mekaniğinde, gerilme, şekil değiştirme ve malzemelerin mukavemetini kaybetmesi gibi temel kavramları öğrenerek malzemelerin mekanik özellikleri hakkında bilgi sahibi olması ve eksenel kuvvet, kesme ve basit eğilme hallerinde; çubukların tasarımını yapma yeteneğini kazanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders Mukavemetin temel ilkeleri, Hooke yasası, Şekil değiştirme türleri ve ideal malzemeler, Taşıyıcı eleman kesit şekilleri ve kesit alanları hesabı, Ağırlık merkezi hesabı, Mukavemet momenti, Atalet momenti hesabı, Atalet yarıçapı, Yük ve gerilme arasındaki ilişki, Çekme kuvveti etkisi altındaki çeşitli malzemeli çubukların kesit hesabı, Basınç kuvveti etkisi altındaki çeşitli malzemeli çubukların kesit hesabı, Kesme kuvveti ve dayanımı hesabı, Tek eksenli Eğilme teorisi, Eğilme-Gerilme ilişkisi, Basit eğilme etkisi altındaki çubukların kesit alan hesabı konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Malzemelerin mekanik özelliklerini tanımlar. |
Çekme etkisinde bulunan yapı elemanlarının kesit analizi hesaplamalarını uygular. |
Basınç etkisinde bulunan yapı elemanlarının kesit analizi hesaplamalarını uygular. |
Makaslama (kesme) etkisine maruz bulunan yapı elemanlarının kesit analizi hesaplamalarını uygular. |
Yapı elemanı kesitinin ağırlık merkezinin koordinatlarının bulunma hesaplamalarını uygular. |
Yapı elemanı kesitinin atalet momentlerinin bulunması hesaplamalarını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Mukavemete Giriş ve Temel Kavramlar | Anlatım |
2 | Literatür Araştırması | Kesit Tesirleri | Anlatım, Uygulama |
3 | Literatür Araştırması | Kesit Tesirleri | Anlatım, Uygulama |
4 | Literatür Araştırması | Basınç ve Çekme Gerilmesi | Anlatım, Uygulama |
5 | Literatür Araştırması | Kayma Gerilmesi | Anlatım, Uygulama |
6 | Literatür Araştırması | Gerilme Hali ve Mohr Dairesi | Anlatım, Uygulama |
7 | Literatür Araştırması | Gerilme Hali ve Mohr Dairesi | Anlatım, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Araştırması | Birim Şekil Değiştirme | Anlatım, Uygulama |
10 | Literatür Araştırması | Basit Mukavemet Halleri-Kesme Kuvveti | Anlatım, Uygulama |
11 | Literatür Araştırması | Ağırlık Merkezi | Anlatım, Uygulama |
12 | Literatür Araştırması | Ağırlık Merkezi | Anlatım, Uygulama |
13 | Literatür Araştırması | Eylemsizlik Momenti | Anlatım, Uygulama |
14 | Literatür Araştırması | Eylemsizlik Momenti | Anlatım, Uygulama |
15 | Literatür Araştırması | Tek Eksenli Eğilme | Anlatım, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KARADUMAN, M., UMUCALILAR, A., Uygulamalı Mekanik ve Mukavemet, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003. |
Mustafa İnan, 2001, Cisimlerin Mukavemeti, İTÜ Vakfı, ISBN:95574630501. |
Mehmet Bakioğlu, 2009, Cisimlerin Mukavemeti Cilt 1, Beta Basım Yayın Dağıtım, ISBN:978605377003. |
Mehmet Omurtag, 2007, Mukavemet Cilt 1, Birsen Yayınevi, ISBN:9755114319. |
Ders Notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In matters related to the construction area have adequate infrastructure, related to these theoretical, numerical and practical knowledge to provide
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Math, science, and engineering issues related to the field to gain basic theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research on application issues related to the field and selects appropriate up-to-date technologies.
|
2 | |||||
2 |
Technical drawing, computer aided drafting, simulation programs using to design and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Space-related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
|
5 | |||||
2 |
Professional and ethical responsibility to gain awareness
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
|
2 | |||||
2 |
Structural problems with the detection, identification, decoding skills in making and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
|
4 | |||||
3 |
making related to the construction business planning, process tracking, auditing, gain the ability to accelerate the process
|
4 | |||||
4 |
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to have the ability to develop.
|
4 | |||||
5 |
Field applications, being able to use tools and equipment in the field and more users the ability to
|
2 | |||||
6 |
Industry and services by examining the processes involved in the application of skills to win.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require a basic level of computer software and hardware to gain the ability to use
|
4 | |||||
2 |
Occupational safety, health, environmental protection and quality of information to be conscious.
|
4 | |||||
3 |
Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to follow technological developments related to the field, enterprising, innovative and current problems of our country and the world to know,
|
4 | |||||
2 |
Defines and analyzes problems and develops solution proposals by using the basic knowledge and skills acquired in the field.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |