Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITP253 | ÇELİK YAPILAR | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. AHMET YAVUZ ŞAHİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çelik yapıların temel özelliklerini ve hesap mantığını öğrenerek, çelik yapılarda taşıyıcı elemanların ve basit birleşimlerin hesaplarını yapabilme. |
İçerik: | Çelik yapıların tarihçesi , Çelik yapıların kullanılma alanları , Malzeme olarak çelik, Çelik yapıların boyutlandırma esasları , Güvenlik, yükler ve yükleme durumları , Birleşimler ve birleşim araçları , Perçinli ve Bulonlu birleşimler , Kaynaklı birleşimler , Çekme çubukları , Çekme çubuklarının ekleri , Basınç çubuklarının hesabı , Tek parçalı basınç çubukları , Çok parçalı basınç çubukları , Birinci grup çok parçalı basınç çubukları , Basınç çubuklarında ara ağlantıların hesabı , İkinci ve üçüncü grup çok parçalı basınç çubukları , Eğilme çubuklarının hesabı , Hadde profilleri ile düzenlenen eğilme çubukları , Eğilme çubuklarının ekleri , Takviyeli hadde profilleri ile düzenlenen eğilme çubukları , Bileşik eğilme, Kafes kirişler , Çatı makaslarının hesabı , Çatılarda stabilite bağları ve birleşim detayları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çelik malzeme ve birleşim araçlarını tanır. |
Çelik yapılarda yükleri tanır ve farklı yükleme kombinasyonlarını oluşturur. |
Çekmeye, basınca ve eğilmeye çalışan yapısal çelik elemanlarını boyutlandırır ve stabilite tahkiklerini yapar |
Çelik birleşim elemanları kullanarak çelik birleşim detaylarını belirler |
Kiriş, kafes kiriş ve stabilite bağlantılarını boyutlandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Çelik malzemeye ait genel bilgiler | Anlatım |
2 | Literatür Araştırması | Hesap yöntemleri, yükleme çeşitleri | Anlatım ve soru çözümü |
3 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları | Anlatım ve soru çözümü |
4 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Bulonlu Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
5 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Bulonlu Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
6 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Kaynaklı Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
7 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Kaynaklı Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Kaynaklı Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
10 | Literatür Araştırması | Çekme Çubukları | Anlatım ve soru çözümü |
11 | Literatür Araştırması | Çekme çubuklarında ek hesabı | Anlatım ve soru çözümü |
12 | Literatür Araştırması | Tek parçalı ve çok parçalı basınç çubukları | Anlatım ve soru çözümü |
13 | Literatür Araştırması | Yapma kolon ve kirişler | Anlatım ve soru çözümü |
14 | Literatür Araştırması | Ankastre ve basit şekilde oluşturulan birleşimlerin kaynaklı ve perçinli hesapları | Anlatım ve soru çözümü |
15 | Literatür Araştırması | Çelik çatıya ait elemanların tanımı ve hesap şekilleri, çelik yapılardaki stabilite bağlantıları | Anlatım ve soru çözümü |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çelik Yapılar, 2012, Prof. Dr. Hilmi Deren, Prof. Dr. Erdoğan Uzgider, Doç. Dr. Filiz Piroğlu, Yrd. Doç. Dr. Özden Çağlayan, Çağlayan Kitabevi |
Steel Design,2017, William Segui, Cengage Learning, 6th Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In matters related to the construction area have adequate infrastructure, related to these theoretical, numerical and practical knowledge to provide
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Math, science, and engineering issues related to the field to gain basic theoretical and practical knowledge.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research on application issues related to the field and selects appropriate up-to-date technologies.
|
3 | |||||
2 |
Technical drawing, computer aided drafting, simulation programs using to design and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Space-related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
|
4 | |||||
2 |
Professional and ethical responsibility to gain awareness
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
|
1 | |||||
2 |
Structural problems with the detection, identification, decoding skills in making and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
|
4 | |||||
3 |
making related to the construction business planning, process tracking, auditing, gain the ability to accelerate the process
|
3 | |||||
4 |
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to have the ability to develop.
|
4 | |||||
5 |
Field applications, being able to use tools and equipment in the field and more users the ability to
|
1 | |||||
6 |
Industry and services by examining the processes involved in the application of skills to win.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require a basic level of computer software and hardware to gain the ability to use
|
1 | |||||
2 |
Occupational safety, health, environmental protection and quality of information to be conscious.
|
1 | |||||
3 |
Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to follow technological developments related to the field, enterprising, innovative and current problems of our country and the world to know,
|
3 | |||||
2 |
Defines and analyzes problems and develops solution proposals by using the basic knowledge and skills acquired in the field.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |