Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITP252 | KARAYOLU İNŞAATI | 4 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YASEMİN KILIÇ ERDİM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile öğrenci, karayolu inşaatının yapım aşamalarını öğrenip, temel hesaplarını yapabilecektir. |
İçerik: | Karayolu ulaşım sistemleri, Tesviye eğrili harita üzerinden arazi durumunun belirlenmesi ve arazi kesitinin çıkarılması, Karayolu elemanları ile ilgili genel tanımlamalar, Karayolları Genel Müdürlüğü Yollar Fenni Şartnamesinin içeriği, Karayolu sınıfları ve karayolu geometrik standartları, Güzergah geçirilmesi, Sıfır poligonu çizilmesi, Yatay ve düşey kurp uygulamaları, Boyuna eğim, tanımı ve standartları, Boy kesit özellikleri ve çıkarılma tekniği, Siyah kot, kırmızı kotun tanımı ve çıkarılması, Proje hızı, Emniyetli duruş ve geçiş mesafesi, Yol en kesiti çeşitleri ve en kesitlerin çıkarılması, En kesit alan hesabı, Dever çeşitleri ve hesabı, Dolgu ve yarma işleri, Boy ve en kesitten faydalanarak dolgu ve yarma hesabının yapılması ve kübaj cetvellerinin hazırlanması, Sanat yapıları, İstinat duvarları, Menfez, hendek, kafa hendeği, Akedük ve Viyadük kavramları, Yol taban kotlarının belirlenmesi, Tabaka kalınlıklarının arazide belirlenmesi, Yol güzergahının tesviye edilmesi, Stabilize malzemesinin yol tabanına serilmesi, Sıkıştırma araçları (Silindir) çeşitleri, Yol üst yapı malzemeleri, Asfalt kaplama, Beton Kaplama, Yolun sınıfına ve taban zemini taşıma gücüne göre kaplama kalınlığının tespiti. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Taşıt hareketleri, güç, duruş görüş uzunlukları, geçiş görüş uzunluklarını hesaplar. |
Yol inşaatında kullanılan malzeme hakkında bilgi sahibi olur. |
Eş yükselti eğrili haritada sıfır çizgisi çizer. |
Güzergah seçimini yapar. |
Kesin eksen hesabı yapar. |
Enkesit boykesit çıkarır. |
Yarma dolgu hacim hesabı yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Giriş Ve Temel Kavramlar | Anlatım |
2 | Literatür Araştırması | Temel Kavramlar | Anlatım, Uygulama |
3 | Literatür Araştırması | Yolu kullananların özellikleri, taşıt özellikleri ve hareketleri | Anlatım, Uygulama |
4 | Literatür Araştırması | Güç ve Çekme Kuvveti | Anlatım, Uygulama |
5 | Literatür Araştırması | Görüş uzunlukları | Anlatım, Uygulama |
6 | Literatür Araştırması | Trafik Akım Modelleri, Yolların Sınıflandırılması ve Yol Geometrik Standartları | Anlatım, Uygulama |
7 | Literatür Araştırması | Görüş Uzunlukları, Güç ve Çekim Kuvveti Uygulamaları | Anlatım, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Araştırması | Trafik Tahmini, Kapasite Analizi ve Hizmet Düzeyi Hesaplamaları | Anlatım, Uygulama |
10 | Literatür Araştırması | Yatay kurbalar ve kurba çeşitleri | Anlatım, Uygulama |
11 | Literatür Araştırması | Yatay kurbalarda taşıt stabilitesi | Anlatım, Uygulama |
12 | Literatür Araştırması | Yatay kurbalarda dever | Anlatım, Uygulama |
13 | Literatür Araştırması | Plan ve Boykesit Çizimi | Anlatım, Uygulama |
14 | Literatür Araştırması | Boykesit ve Düşey Kurba Tasarımı ve Uygulamaları | Anlatım, Uygulama |
15 | Literatür Araştırması | Enine kesit çıkarılması ve Hacim Hesabı | Anlatım, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yaman, N. ve Kaman, F. (1988). Yol Bilgisi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Ankara |
Yayla, N.(2013). Karayolu Mühendisliği. İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In matters related to the construction area have adequate infrastructure, related to these theoretical, numerical and practical knowledge to provide
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Math, science, and engineering issues related to the field to gain basic theoretical and practical knowledge.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research on application issues related to the field and selects appropriate up-to-date technologies.
|
3 | |||||
2 |
Technical drawing, computer aided drafting, simulation programs using to design and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Space-related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
|
4 | |||||
2 |
Professional and ethical responsibility to gain awareness
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
|
3 | |||||
2 |
Structural problems with the detection, identification, decoding skills in making and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
|
4 | |||||
3 |
making related to the construction business planning, process tracking, auditing, gain the ability to accelerate the process
|
3 | |||||
4 |
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to have the ability to develop.
|
3 | |||||
5 |
Field applications, being able to use tools and equipment in the field and more users the ability to
|
3 | |||||
6 |
Industry and services by examining the processes involved in the application of skills to win.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require a basic level of computer software and hardware to gain the ability to use
|
3 | |||||
2 |
Occupational safety, health, environmental protection and quality of information to be conscious.
|
4 | |||||
3 |
Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to follow technological developments related to the field, enterprising, innovative and current problems of our country and the world to know,
|
3 | |||||
2 |
Defines and analyzes problems and develops solution proposals by using the basic knowledge and skills acquired in the field.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |