TR EN

KARAYOLU İNŞAATI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ITP252 KARAYOLU İNŞAATI 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YASEMİN KILIÇ ERDİM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrenci, karayolu inşaatının yapım aşamalarını öğrenip, temel hesaplarını yapabilecektir.
İçerik: Karayolu ulaşım sistemleri, Tesviye eğrili harita üzerinden arazi durumunun belirlenmesi ve arazi kesitinin çıkarılması, Karayolu elemanları ile ilgili genel tanımlamalar, Karayolları Genel Müdürlüğü Yollar Fenni Şartnamesinin içeriği, Karayolu sınıfları ve karayolu geometrik standartları, Güzergah geçirilmesi, Sıfır poligonu çizilmesi, Yatay ve düşey kurp uygulamaları, Boyuna eğim, tanımı ve standartları, Boy kesit özellikleri ve çıkarılma tekniği, Siyah kot, kırmızı kotun tanımı ve çıkarılması, Proje hızı, Emniyetli duruş ve geçiş mesafesi, Yol en kesiti çeşitleri ve en kesitlerin çıkarılması, En kesit alan hesabı, Dever çeşitleri ve hesabı, Dolgu ve yarma işleri, Boy ve en kesitten faydalanarak dolgu ve yarma hesabının yapılması ve kübaj cetvellerinin hazırlanması, Sanat yapıları, İstinat duvarları, Menfez, hendek, kafa hendeği, Akedük ve Viyadük kavramları, Yol taban kotlarının belirlenmesi, Tabaka kalınlıklarının arazide belirlenmesi, Yol güzergahının tesviye edilmesi, Stabilize malzemesinin yol tabanına serilmesi, Sıkıştırma araçları (Silindir) çeşitleri, Yol üst yapı malzemeleri, Asfalt kaplama, Beton Kaplama, Yolun sınıfına ve taban zemini taşıma gücüne göre kaplama kalınlığının tespiti.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Taşıt hareketleri, güç, duruş görüş uzunlukları, geçiş görüş uzunluklarını hesaplar.
Yol inşaatında kullanılan malzeme hakkında bilgi sahibi olur.
Eş yükselti eğrili haritada sıfır çizgisi çizer.
Güzergah seçimini yapar.
Kesin eksen hesabı yapar.
Enkesit boykesit çıkarır.
Yarma dolgu hacim hesabı yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş Ve Temel Kavramlar Anlatım
2 Literatür Araştırması Temel Kavramlar Anlatım, Uygulama
3 Literatür Araştırması Yolu kullananların özellikleri, taşıt özellikleri ve hareketleri Anlatım, Uygulama
4 Literatür Araştırması Güç ve Çekme Kuvveti Anlatım, Uygulama
5 Literatür Araştırması Görüş uzunlukları Anlatım, Uygulama
6 Literatür Araştırması Trafik Akım Modelleri, Yolların Sınıflandırılması ve Yol Geometrik Standartları Anlatım, Uygulama
7 Literatür Araştırması Görüş Uzunlukları, Güç ve Çekim Kuvveti Uygulamaları Anlatım, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması Trafik Tahmini, Kapasite Analizi ve Hizmet Düzeyi Hesaplamaları Anlatım, Uygulama
10 Literatür Araştırması Yatay kurbalar ve kurba çeşitleri Anlatım, Uygulama
11 Literatür Araştırması Yatay kurbalarda taşıt stabilitesi Anlatım, Uygulama
12 Literatür Araştırması Yatay kurbalarda dever Anlatım, Uygulama
13 Literatür Araştırması Plan ve Boykesit Çizimi Anlatım, Uygulama
14 Literatür Araştırması Boykesit ve Düşey Kurba Tasarımı ve Uygulamaları Anlatım, Uygulama
15 Literatür Araştırması Enine kesit çıkarılması ve Hacim Hesabı Anlatım, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yaman, N. ve Kaman, F. (1988). Yol Bilgisi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Ankara
Yayla, N.(2013). Karayolu Mühendisliği. İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In matters related to the construction area have adequate infrastructure, related to these theoretical, numerical and practical knowledge to provide
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Math, science, and engineering issues related to the field to gain basic theoretical and practical knowledge.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research on application issues related to the field and selects appropriate up-to-date technologies.
3
2
Technical drawing, computer aided drafting, simulation programs using to design and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Space-related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
4
2
Professional and ethical responsibility to gain awareness
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
3
2
Structural problems with the detection, identification, decoding skills in making and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
4
3
making related to the construction business planning, process tracking, auditing, gain the ability to accelerate the process
3
4
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to have the ability to develop.
3
5
Field applications, being able to use tools and equipment in the field and more users the ability to
3
6
Industry and services by examining the processes involved in the application of skills to win.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Areas that require a basic level of computer software and hardware to gain the ability to use
3
2
Occupational safety, health, environmental protection and quality of information to be conscious.
4
3
Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to follow technological developments related to the field, enterprising, innovative and current problems of our country and the world to know,
3
2
Defines and analyzes problems and develops solution proposals by using the basic knowledge and skills acquired in the field.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0