Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITP107 | YAPI TEKNOLOJİSİ | 2 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BAHAR YAMAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile; yapım sistemlerinin, kazı ve tahkim işlerinin, kalıp sistemlerinin kavranması, yapı elemanlarının detayları hakkında bilgi ve becerilerinin kazandırılması, mimari ve statik proje okuma becerisinin kazandırılması, yapılarda yalıtım teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders yapıların tarihsel gelişimi ve yapım sistemleri, Bina sınıflandırılması, bina yerleşim ve yönlendirilmesi, mekanların yönlendirilmesi, boyutlandırılması, ilişkilendirilmesi, yapıyı oluşturan elemanların tanımı ve görevleri, betonarme sistem elemanları, mimari ve statik projelerin incelenmesi, yapı elemanlarının projelendirme esasları, yapı tasarlama ilkeleri, Prefabrik Sistemler, Endüstriyel kalıp sistemleri, kazı ve tahkim işleri, düşey sirkülasyon araçları (Merdiven, Asansör vb.), çatılar ve bacalar, yapılarda su, ısı, ses, sarsıntı ve yangın yalıtımı ve yalıtım detayları, dilatasyon derzleri, döşeme, duvar, tavan kaplamaları, dış cephe kaplamaları konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yapının tarihsel gelişimini ve yapım sistemlerini tanımlar. |
Mimari ve statik proje çizim esaslarını açıklar. |
Bina ve mekan yerleşim yönlendirilme ve boyutlandırılmasını açıklar. |
Yapıyı oluşturan elemanları tanır ve görevlerini açıklar. |
Döşeme, duvar, tavan kaplamaları ve dış cephe kaplamalarını tanımlar. |
Yapılarda su, ısı, ses, sismik ve yangın yalıtımını bilir ve yalıtım detaylarını çizer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Yapının tarihsel gelişimi ve yapım sistemleri | Anlatım |
2 | Kitap okuma | Yapı zemini, zemin türleri, yapı zemininin incelenmesi | Anlatım |
3 | Kitap okuma | Proje aplikasyonu ve Kazı ve tahkim işleri | Anlatım |
4 | Kitap okuma | Temeller, temellerde dikkat edilmesi gereken kurallar, temel çeşitleri | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
5 | Kitap okuma | Duvarlar, duvarlarda bulunması gereken özellikler | Anlatım |
6 | Kitap okuma | Duvar türleri, taşıyıcı duvarlar, bölücü duvarlar. Taş duvarlar, tuğla duvarlar | Anlatım |
7 | Kitap okuma | Ahşap duvarlar, ahşap yığma duvarlar, ahşap iskeletli duvarlar | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Bacalar, ateş bacaları, havalandırma bacaları, çöp bacaları, tesisat bacaları | Anlatım |
10 | Kitap okuma | Döşemeler, ahşap döşemeler, kagir döşemeler, betonarme döşemeler, çelik döşemeler | Anlatım |
11 | Kitap okuma | Merdiven konstrüksiyonları, merdivenlerin dengelenmesi, ahşap-kâgir-çelik merdivenler | Anlatım, Uygulama |
12 | Kitap okuma | Yapılarda su, ısı, ve ses yalıtımı ve yalıtım detayları | Anlatım |
13 | Kitap okuma | Çatılar, çatıların sınıflandırılması, az eğimli çatılar, eğimli çatılar | Anlatım |
14 | Kitap okuma | Ahşap çatılar, çelik çatılar, soğuk çatılar, çatı örtüleri Yalıtım, ses yalıtımı, nem ve su yalıtımı | Anlatım |
15 | Kitap okuma | Merdiven hesabı | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yapı Teknolojisi 1, AVCIOĞLU, M., (2012), Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Yapı Teknolojisi 2, AVCIOĞLU, M., (2012), Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Yapı Teknolojisi 3, AVCIOĞLU, M., (2012), Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Yapı Teknolojisi , Açıkel, D., Altın, M., Dorum, A., (2017), Nobel Yayınevi, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"İnşaat alanlarıyla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanla ilgili teorik,sayısal ve uygulamalı bilgileri, yapının
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulama konularında araştırma yapar ve uygun güncel teknolojileri seçer.
|
1 | |||||
2 |
"Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
|
2 | |||||
2 |
Mesleki ve etik, sorumluluk bilinci kazanma
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
|
3 | |||||
2 |
"Yapı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, çözme becerisi yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
|
4 | |||||
3 |
"yapımıyla ilgili iş planlaması yapma, süreci takip etme, denetleme, süreci hızlandırma becerisi
|
3 | |||||
4 |
"Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
|
4 | |||||
5 |
"Arazi uygulamalarını yapabilme, alanıyla ilgili araç ve gereci kullanabilme ve kullandırabilme becerisi
|
3 | |||||
6 |
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak
|
0 | |||||
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
|
3 | |||||
3 |
"Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
" Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme, girişimci, yenilikçi ve ülkemiz ve Dünyadaki güncel sorunları bilme,
|
3 | |||||
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder, çözüm önerileri geliştirir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 1 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 6 | 12 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |