Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IGP254 | YAPI İŞLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TÜRKER YAPAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yapı işlerinde çalışanların iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmasını sağlamak, güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak. |
İçerik: | Kişisel koruyucu donanımların kullanımı, ekipman kontrolleri, çalışan eğitimleri, risk değerlendirmesi, güvenli çalışma yöntemleri ve mevzuata uygunluk. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yapı işlerinde iş sağlığı ve güvenliği temel prensiplerini öğrenir |
Risk değerlendirmesi yapabilir |
Koruyucu donanımların ve güvenli çalışma yöntemlerinin önemini kavrar |
İş kazalarını önlemeye yönelik mevzuat ve uygulamaları anlayarak iş sağlığı ve güvenliği kültürünü benimser |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma | Yapı, Yapı İşleri tanımı, Yapı İşleri Listesi | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
2 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde İş Kazaları, İş sağlığı ve Güvenliği, İşyeri Düzeni Örnek uygulama | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
3 | Literatür okuma | Kazı çalışmaları, Kazı alanın korunması, Kontrolü, Şev-iksa uygulamaları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
4 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde Kullanılan Makine ve Teçhizatlar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
5 | Literatür okuma | Kalıp, Demir ve Beton, İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
6 | Literatür okuma | Kaynak, Elektrik, Duvar, Sıva, Boya ve Mobilya İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
7 | Soru hazırlama | Genel Tekrar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde Yüksekte Çalışma, Düşmeyi Önleyici ve Durdurucu Sistemler, Yatay ve Düşey Yaşam Hatları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
10 | Literatür okuma | Asansör, Çatı, Merdiven, İskele ve Platform Sistemlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
11 | Literatür okuma | Düğüm Atma Teknikleri, Askı Travması ve Kurtarma Yöntemleri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
12 | Literatür okuma | Demir Yolu, Metro, Tünel, Yeraltı ve Yerüstü İnşaat İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
13 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde Dokümantasyon, Sağlık ve Güvenlik planları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
14 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde Talimatlar, Tutanaklar, Formlar ve İş İzin Sistemleri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yazgan, M. R. (2015). İnşaatlarda İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulama Rehberi. İstanbul: Yazgan Medya Yayınları |
Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 120 ECTS Credits, with passing grades, and
|
4 | |||||
2 |
Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have theoretical and practical knowledge in the basic level supported by tools and other sources
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have general and numeracy skills
|
5 | |||||
2 |
Related to field of science
|
4 | |||||
3 |
Can detect details
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Watchful, can operate under strong stress
|
5 | |||||
2 |
Can decide quickly and accurately
|
5 | |||||
3 |
can work regularly and organized
|
4 | |||||
4 |
Circumspect
|
4 | |||||
5 |
followor of instructions
|
4 | |||||
6 |
Responsible
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct a study in the field of advanced independent
|
4 | |||||
2 |
Take responsibility as individuals and team members to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field
|
4 | |||||
3 |
Plan activities for the development of a project framework and manage the staff under responsibility.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meets basic level of knowledge and skills gained in the field to evaluate critically, identify their learning needs
|
4 | |||||
2 |
directs the education of a profession at the same or a higher level of education in the same field
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have ability to inform individuals and institutions on issues related to the field; to transfer their thoughts and suggestions for solutions to problems orally and in writing
|
4 | |||||
2 |
Have ability to share their thoughts on topics related to the field and proposals for solutions to the problems of quantitative and qualitative data to support the experts and people who do not
|
4 | |||||
3 |
Can organize projects and activities for the social environment with social responsibility and to apply them
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comply with scientific, cultural and ethical values in announcing collection of data related to the field, interpretation, implementation and results
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |