Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IGP103 | TEMEL İLETİŞİM | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜFTE CANER AKIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ERTAN GÜNDÜZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel İletişim dersi ile öğrencilerin iletişim kavram, kuram ve yaklaşımlarını öğrenmesi ve etkili iletişim becerileri kazanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders, İletişim Kavramı, İletişim Türleri, Ana Akım İletişim Kuramları, Dinleme Becerileri, Sözlü İletişim, Kişilerarası İletişim Engelleri, Kurum İçi İletişim, Eleştirel Kuramlar, Retorik ve İkna Kuramları, İnternet Ortamında İletişim, Empati, Sözlü İletişim Becerileri konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim kavramlarını, iletişim türlerini, iletişim kuramlarını tanımlar. |
Etkili iletişim becerileri, retorik ve ikna kuramlarını açıklar. |
Kişilerarası iletişim engelleri, dinleme becerileri, empati kavramlarını yorumlar ve değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Tekinalp, Ş. ve Uzun R. (2019). İletişimin Araştırmaları ve Kuramları: 3. Bölüm | Anaakım İletişim Kuramlarında Çizgisel, Sosyo-psikolojik ve Toplumsal Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 1. Bölüm | İki yönlü insan doğasından ortak iletişim kurallarına | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 2. Bölüm | Ebeveyn, Yetişkin, Çocuk | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 3. Bölüm | Dört Yaşam Pozisyonu | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 4. ve 5. Bölüm | Değişebiliriz, Transaksiyonların Analizi | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 6. ve 7. Bölüm | Nasıl Farklılaşıyoruz ve Zamanı nasıl Kullanırız? | Anlatım, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 8. Bölüm | Ebeveyn, Yetişkin, Çocuk ve Evlilik | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 9. Bölüm | Ebeveyn, Yetişkin, Çocuk ve Çocuklar | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 10. Bölüm | Ebeveyn, Yetişkin, Çocuk ve Ergenler | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 12. Bölüm | Ebeveyn, Yetişkin, Çocuk ve Ahlaki Değerler | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Harris T. A., M.D. (2020). Ben OK'im Sen OK'sin: 13. Bölüm | Ebeveyn, Yetişkin, Çocuğun Toplumsal Önemi | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Yıldırım, B. (2015). İletişim Araştırmalarında Yöntemler, Uygulama ve Örneklerle: 321- 337 | Retorik inceleme ve Reklamlarda kullanımı | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Literatür Tarama | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
|
5 | |||||
2 |
4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Genel ve sayısal yeteneğe sahip
|
2 | |||||
2 |
Fen bilimleri alanına ilgili
|
1 | |||||
3 |
Ayrıntıları algılayabilen
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yoğun ve yaygın dikkati güçlü stres altında çalışabilen,
|
3 | |||||
2 |
Çabuk ve doğru karar verebilen
|
4 | |||||
3 |
Tertipli ve düzenli çalışabilen
|
4 | |||||
4 |
tedbirli olan
|
4 | |||||
5 |
Yönergeleri izleyebilen
|
4 | |||||
6 |
Sorumluluk sahibi
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
|
4 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
|
5 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 78 |
Genel Toplam | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |