Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKP252 |
ACİL DURUM KURALLARI VE MOCK-UP |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Acil durum kuralları ve müdahale şekillerini öğrenir,uçakta olası yaşanabilecek acil durumlara karşı ne yapılması gerektiğini bilir,gerçekleşebilme ihtimali olan acil durumlar karşısında kullanılması gereken materyalleri tanır,hangi durumlar karşısında hangi materyali kullanacağını bilir ve öğrenir. |
İçerik: |
Acil durumların genel olarak nelerden oluştuğu bilinir ve öğrenilir,yaşanabilecek acil durumların neler olabileceği anlatılır,acil durumlar karşısında kullanılan acil durum malzemeleri tanıtılır ve öğrenilir.Uygulama yapılarak olabilecek acil durumlar değerlendirilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Acil durumda müdahale şekillerini öğrenir. |
Müdahalede kullanılan malzemeleri bilir. |
Uçakta hangi bölgelerin daha riskli olduğunu bilir. |
Hangi acil durumlarla karşılaşılacağını öğrenir ve bu durum karşısında nasıl davranması ve ne yapması gerektiğini bilir. |
Uygulama yaparak dersi pekiştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Acil durum kuralları ve mock up genel bilgi ve tanışma |
genel bilgi ve tanışma |
anlatım |
2 |
Acil durum kurallarına giriş |
acil durum kuralları-Yangın ve çeşitleri |
anlatım, soru-cevap |
3 |
Acil durum kurallarına giriş |
yangında kullanılan malzemeler |
anlatım, soru-cevap |
4 |
Acil durum kuralları konu anlatımı |
kabin yangın prosedürü |
anlatım, soru-cevap |
5 |
Konu anlatımı |
basınç kaybı |
anlatım, soru-cevap |
6 |
konu anlatımı,dersin araştırılması |
uçakta oksijen sistemleri |
anlatım, soru-cevap |
7 |
konu anlatımı ve uygulaması |
tahliye-hazırlıksız emergency |
anlatım, soru-cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
konu anlatımı,örnek olay incelemesi |
hazırlıklı emergency,ABP |
anlatım, soru-cevap |
10 |
konu anlatımı |
escape slide |
anlatım, soru-cevap |
11 |
konu anlatımı |
survival |
anlatım, soru-cevap |
12 |
konu anlatımı ve araştırılması |
kurtarma işaretleri,suda ve çölde ki tehlikeler |
anlatım, soru-cevap |
13 |
konu anlatımı,vaka araştırması |
uçakta şüpheli cisim,uçakta bomba |
anlatım, soru-cevap |
14 |
konu anlatımı ve vaka incelemesi |
uçak kaçırma olayı |
anlatım, soru-cevap |
15 |
konu anlatımı |
Kural dışı hareket eden yolcular |
anlatım, soru-cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Megep-Uçakta acil durum |
HAVAALANI ACİL DURUM
PLANLAMASI SHGM |
Slayt |
Uçak Bakım Yangın Koruma Sistemleri Magep 2 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Access and assess sectoral problems
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
2 |
28 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
58 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|