TR EN

YÖNETİM VE ORGANİZASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY143 YÖNETİM VE ORGANİZASYON 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar, yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin bilgi ve beceri/davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Yönetim-Yönetici Kavramları, Yönetimin Temel Özellikleri, Yönetsel Düzeyler, Roller ve Beceriler, Örgüt Kavramı, Yönetimin Tarihsel Gelişimi (Yönetim Teorileri), Yönetim Fonksiyonları, Çağdaş ve Güncel Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Örgütlerde Davranış ve süreçleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim, stratejik yönetim, küçük işletmeler ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Bilgi yönetimi, kaos yönetimi, örgütsel gelişim ve dönüşüm, etik ve sosyal sorumluluk bileşenlerini sıralar.
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımları ilişkilendirir.
Organizasyonu oluşturan unsurları özetler.
Organizasyonu oluşturan örgüt şemasını planlar.
Yeni organizasyon model ve tekniklerini tanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Yönetim Ve Yönetici Kavramları Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
2 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Yönetim Kavramının Tarihsel Gelişimi Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
3 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Klasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
4 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Neoklasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
5 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Neoklasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
6 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Modern Yönetim Teorileri Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
7 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Örgütsel İletişim Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Post Modern Yönetim Teorileri Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
10 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Yönetimin İşlevleri (Planlama Fonksiyonu) Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
11 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Yönetim İşlevleri (Örgütleme Fonksiyonu) Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
12 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Örgüt Türleri Ve Modern Örgüt Yaklaşımları Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
13 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Yönetimin İşlevleri (Yöneltme) Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
14 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Yönetimin İşlevleri (Koordinasyon Ve Kontrol) Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
15 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Vaka Analizi ve Genel Değerlendirme Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Genç, N. (2012). Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
Ertürk, M. (2012). İşletmelrde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, Ankara.
Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. (2015). Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Osman Yozgat, İşletme Yönetimi, İstanbul 1989, s.2.
A.L. Allen, Management and Organization, Mc Graw Hill Book Company, New York, 1958, s.4.
Yalçın Tiftik, Yönetim ve Organizasyon, Kazancı Hukuk Yayınları 43, İst.1985, s.1.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 14 1 14
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 8 1 8
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 10 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 10 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 72 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0