TR EN

MESLEKİ SORUMLULUK VE ETİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY145 MESLEKİ SORUMLULUK VE ETİK 1 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sağlık kurumlarının yönetim ve işleyişinde mesleki sorumluluk sınırlarının kavranması, etik değerlerle ilgili bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Etik değerler, etik sorumluluk, etik ikilem, etik karar verebilme, idari sorumluluk, sosyal sorumluluk, kusursuz sorumluluk

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etik ile ilişkili kavramları tanımlar.
Sağlık yönetiminde ve mesleki sorumluluk çalışmalarında ve uygulamalarında etik bilinci oluşturur.
Sağlıkla ilgili araştırma ve uygulamalarda sağlık yöneticisinin etik değerlerin savunucusu olması gerekliliğini tartışır.
Sağlık yöneticilerinin karşılaştıkları etik sorunları kategorize eder.
Mesleki sorumluluk kapsamında etik değerlerin kavramsallaştırılmasını sentezler.
Sağlık yönetiminde etik değerlerin uygulandığı hizmet modelleri ve iyi uygulamaları tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, Dersin Ana Hatları İle İlgili Paylaşım ve Derse Giriş Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
2 Verilen Kaynakların Okunması-https://dergipark.org.tr/en/pub/erusaglik/issue/28766/307889 Etik Kavramı Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
3 Verilen Kaynakların Okunması https://dergipark.org.tr/en/pub/sabiad/article/616389 Etik Davranış, Sorumluluk ve Değerler Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
4 Film Yorumlama-Wit Sağlık Bilimlerinde Etik Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
5 Verilen Kaynakların Okunması-https://dergipark.org.tr/tr/pub/insanveinsan/issue/26607/279976 Araştırma ve Uygulamalarda Etik Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
6 Film Yorumlama-Away From Her Etik İkilemler Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
7 Film Yorumlama-Patch Adams Mesleki Sorumluluk Kavramı ve Sağlık Yönetiminde Mesleki Sorumluluk Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Film Yorumlama Etik Karar Verme Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
10 - Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
11 Hazırlık Ödevi-Yaşlı istismarı haberleri Örnek Vakaların Tartışılması Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
12 - Personel Yönetiminde Mesleki Sorumluluk ve Etik Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
13 - Mobbing Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
14 - Genel Tekrar Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
15 - - Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kavuncubaşı, Ş. ve Yıldırım S. (2015) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. İstabul: Siyasal Kitapevi
Kapp M. B. (2000) Understanding Patient Rights and Professional Responsibilities New York: Springer
Mike Nichols (2001). "Wit" https://www.imdb.com/title/tt0243664/
Sarah Polley (2006) "Away From Her"https://www.imdb.com/title/tt0491747/"
Tom Shadyac (1998) "Patch Adams"https://www.imdb.com/title/tt0129290/"

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 8 1 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 5 2 10
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 3 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 63 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0