Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY145 | MESLEKİ SORUMLULUK VE ETİK | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sağlık kurumlarının yönetim ve işleyişinde mesleki sorumluluk sınırlarının kavranması, etik değerlerle ilgili bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Etik değerler, etik sorumluluk, etik ikilem, etik karar verebilme, idari sorumluluk, sosyal sorumluluk, kusursuz sorumluluk |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Etik ile ilişkili kavramları tanımlar. |
Sağlık yönetiminde ve mesleki sorumluluk çalışmalarında ve uygulamalarında etik bilinci oluşturur. |
Sağlıkla ilgili araştırma ve uygulamalarda sağlık yöneticisinin etik değerlerin savunucusu olması gerekliliğini tartışır. |
Sağlık yöneticilerinin karşılaştıkları etik sorunları kategorize eder. |
Mesleki sorumluluk kapsamında etik değerlerin kavramsallaştırılmasını sentezler. |
Sağlık yönetiminde etik değerlerin uygulandığı hizmet modelleri ve iyi uygulamaları tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, Dersin Ana Hatları İle İlgili Paylaşım ve Derse Giriş | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
2 | Verilen Kaynakların Okunması-https://dergipark.org.tr/en/pub/erusaglik/issue/28766/307889 | Etik Kavramı | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
3 | Verilen Kaynakların Okunması https://dergipark.org.tr/en/pub/sabiad/article/616389 | Etik Davranış, Sorumluluk ve Değerler | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
4 | Film Yorumlama-Wit | Sağlık Bilimlerinde Etik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
5 | Verilen Kaynakların Okunması-https://dergipark.org.tr/tr/pub/insanveinsan/issue/26607/279976 | Araştırma ve Uygulamalarda Etik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
6 | Film Yorumlama-Away From Her | Etik İkilemler | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
7 | Film Yorumlama-Patch Adams | Mesleki Sorumluluk Kavramı ve Sağlık Yönetiminde Mesleki Sorumluluk | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Film Yorumlama | Etik Karar Verme | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
10 | - | Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
11 | Hazırlık Ödevi-Yaşlı istismarı haberleri | Örnek Vakaların Tartışılması | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
12 | - | Personel Yönetiminde Mesleki Sorumluluk ve Etik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
13 | - | Mobbing | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
14 | - | Genel Tekrar | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
15 | - | - | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kavuncubaşı, Ş. ve Yıldırım S. (2015) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. İstabul: Siyasal Kitapevi |
Kapp M. B. (2000) Understanding Patient Rights and Professional Responsibilities New York: Springer |
Mike Nichols (2001). "Wit" https://www.imdb.com/title/tt0243664/ |
Sarah Polley (2006) "Away From Her"https://www.imdb.com/title/tt0491747/" |
Tom Shadyac (1998) "Patch Adams"https://www.imdb.com/title/tt0129290/" |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 8 | 1 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 5 | 2 | 10 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 63 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |