TR EN

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY142 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 2 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik: Örgütsel davranış bilimleri temel kavramları, kültür, sosyal gruplar; kişilik ve kişilik kuramları, duygusal zeka, bireyler arası iletişim, sosyal etki ve uyma davranışı, tutum ve önyargı.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini keşfeder.
Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek modifiye eder.
Tutumlar ve grup dinamiklerine örnekler gösterebilir.
Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini katagorize eder.
Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve çözer.
Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar. Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
2 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgütsel Davranışın Temel Disiplinler İle İlişkisi Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
3 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Kişilik Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
4 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Algı ve Tutumlar Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
5 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Motivasyon Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
6 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, İletişim Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
7 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Çatışma Yönetimi Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Liderlik I Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
10 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Liderlik II Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
11 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Grup ve Takımlar Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
12 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgütsel Bağlılık Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
13 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgüt Yapıları Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
14 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgüt Kültürü Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
15 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Grup çalışması.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güney,S.(2009) Davranış Bilimleri, Ankara: Nobel
Coleman,D,(2003) Duygusal Zeka,İstanbul: Varlık Yayınları.
Baysal, A. C. ve Tekarslan, E. (1996). İletmeciler için Davranış Bilimleri. İst: Avcıol Yay.
Robbins, S. (2001). Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
Erdoğan, İ. (1996). İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İst. : Avcıol Yay.
Usal, A. ve Kuşluvan, Z. (2000). Davranış Bilimleri. İzmir: Barış Yay.
Özkalp, E. (2000). Davranış Bilimlerine Giriş. Eskişehir:Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak.Yay

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 4 16
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 4 2 8
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 1 2
Ara Sınav 2 1 2
Ara Sınav Hazırlığı 2 1 2
Kısa Sınav 1 2 2
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 99
Genel Toplam 99
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0